مقالات آموزشی

طلای سفید یا زرد؟ کدام یک بهتر است؟

طلای سفید یا زرد

یکی از متداول ترین سوال هایی که برای بسیاری از شما در هنگام خرید انواع طلا اعم از انگشتر طلا ، گوشواره طلا ، گردنبند طلا و … ممکن است پیش آید این است که طلای سفید یا زرد ؟ کدامیک بهتر است؟
عوامل مختلفی ممکن است این دو را از هم متمایز کند و دوستداران دو نوع طلای سفید یا زرد هر کدام دلیلی برای انتخاب خود دارند. اما با همه ی این ها این دو رنگ طلا تفاوت هایی دارند که ممکن است شما از آن بی خبر باشید و صرفا هنگام انتخاب، ظاهر طلا را در نظر بگیرید. خوب است بدانید علاوه بر ظاهر ، این دو نوع طلا تفاوت هایی اساسی با هم دارند که در این مقاله از سری مقالات گالری طلا و سنگ فرهاد قصد داریم  بررسی کنیم که کدام یک بهتر است؟ طلای سفید یا زرد؟

طلای سفید بهتر است یا طلای زرد؟

در هنگام خرید طلا هر بانویی ممکن است دچار چالش شود و نتواند از بین طلای سفید یا زرد انتخابی داشته باشد. این انتخاب، نیازمند اطلاعات بیشتر در مورد این دو نوع طلاست که که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طلای سفید یا زرد ؟ کدام بهتر است

هر کدام از ما برای انتخابی که می کنیم دلیلی می آوریم عده ای منحصرا به طلای سفید علاقه دارند و معتقدند که این نوع طلا به دلیل شباهت ظاهری با پلاتین ظاهر شیک تر و به روز تری دارد.
عده ای اما از دیر باز دست از استفاده از طلای زرد نکشیده اند و معتقدند تنها طلای زرد است که زیباست و برازنده آنها. اما واقعیت چیست و طلای سفید یا زرد ؟ کدامیک را باید انتخاب نمود؟

در واقع باید بگوییم نمی توان به طور قطعی پاسخ این سوال را داد که بین طلای سفید یا زرد کدام یک بهتر هستند و یا اینکه ارزش بیشتری دارند.
باید بدانید که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید پاسخ این سوال را شما به راحتی می توانید بیابید. فقط کافیست با مزایا و معایب هر کدام از این دو نوع طلا آشنا شوید و اینکه بیشتر آن ها را بشناسید تا بتوانید متناسب با سلیقه ی خود بین طلای سفید یا زرد دست به انتخاب بزنید.
در ابتدا باید بدانیم که چرا این دو با این نام ها شناخته می شوند.

تفاوت طلای سفید و زرد

طلای زرد از گذشته تا به حال در بین خانم ها و نیز آقایان طرفداران بسیار زیادی داشته است. چرا که همانطور که گفته شد گویی این رنگ طلا ظاهر درخشان تری دارد و به علاوه، از آنجا که به خوبی با سنگ های قیمتی رنگی همخوانی دارد، ممکن است طرفداران این نوع سنگ ها بتوانند ترکیب های بسیار خوبی از طلای زرد و سنگ های رنگی ببیند.

همچنین طلای زرد در ترکیب با مروارید نیز جلوه ی زیباتری دارد. به عنوان مثال معمولا گردنبند مروارید با طلای زرد ترکیب می شود.

طلای خام بسیار نرم است، به همین دلیل آن را با دیگر فلزاتی هم چون نیکل، پلاتین و… ترکیب می کنند تا از شکنندگی و آسیب پذیری آن جلوگیری شود.
یکی از نکاتی که باید بدانید این است که این رنگ طلا یعنی طلای زرد بیشتر مناسب پوست های تیره تر است.

البته در پوست های روشن نیز درخشش خود را دارد اما در میان خانم هایی با پوست های تیره، بهتر است که از طلای زرد استفاده شود.

تفاوت طلای سفید و زرد

این روزها بیشتر شاهد استفاده از طلای سفید در میان خانم ها هستیم. حتی این روزها حلقه های نامزدی و تعهد نیز از طلای سفید ساخته می شوند و طرفداران بسیار زیادی نیز دارند، چراکه که اغلب معتقدند طلای سفید شیک تر از طلای زرد است. اما آیا تنها شیک بودن کافیست؟
در ساخت طلای سفید برای آنکه طلا به رنگ سفید در بیاید فلزات بیشتری به عنوان آلیاژ مورد استفاده قرار می گیرند که این فلزات می توانند نقره، پلاتین، پالادیوم و .. باشند.
از آنجا که استفاده از این فلزات باعث می شود تا طلا درخشندگی اولیه خود را نداشته باشد، روکشی از جنس رودیوم بر روی آن استفاده می کنند تا سبب درخشندگی بیشتر طلا شود.
این نوع طلا به دلیل داشتن رنگ خنثی قابلیت استفاده در هر نوع پوست و ست کردن با هر نوع لباسی را دارد.

مزایای طلای زرد

دارای ظاهری زیبا و رنگی کلاسیک

تعمیرات ر روی طلای زرد بسیار آسان تر است

ترکیب طلای زرد و مروارید

معایب طلای زرد

طلای زرد ممکن است بیشتر در معرض خراشیدگی و آسیب باشد اما نکته ی مهم و حائز اهمیت آن است که تعمیرات و ریسک خیلی کمتری نسبت به طلای سفید دارد.
طلای زرد کمتر به عنوان حلقه ی نامزدی و ازدواج مورد استفاده قرار می گیرد، البته یاد آور می شویم این روزها استفاده از یک رینگ ساده ی زرد به عنوان حلقه ی تعهد بسیار مورد استقبال قرار گرفته چرا که بسیار شیک است و در بین ساده پسندان محبوبیت به سزایی دارد.

مزایا و معایب طلای سفید

از آنجا که طلای سفید ظاهری شبیه به پلاتین دارد جایگزینی مناسب برای آنهاییست که توانایی خرید پلاتین را ندارند.
داشتن رنگ خنثی این قابلیت را به طلای سفید می دهد که بتوان انواع سنگ های قیمتی همچون الماس و زمرد و … را بر روی آن سوارکرد.
طلای سفید مقاومت بیشتری نسبت به طلای زرد دارد، اما به صورت دوره ای باید هزینه ی برای تمیز کردن آن کنار بگذارید، چرا که روکش رادیومی آن به مرور زمان درخشش خود را از دست می دهد و نیاز به آبکاری مجدد دارد.

مزایا و معایب طلای سفید

تعمیرات این طلا هزینه ی خیلی بیشتری نسبت به طلای زرد دارد چرا که با هر بار تعمیر نیاز به آبکاری و هزینه بیشتر دارد. به طور مثال اگر نیاز به تغییر سایز در یک انگشتر طلای سفید داشته باشید، پس از انجام کار های مربوطه نیاز است تا طلا را دوباره آبکاری کنند که این کار هم زمان بیشتری از شما خواهد گرفت و هم اینکه هزینه هایی در بر خواهد داشت.

حال آنکه طلای زرد این گونه نیست و تعمیرات آسانتری دارد. حتی اگر پس از مدتی درخشش خود را از دست دهد با استفاده از روش های تمیز کردن طلا به راحتی می توانید می توانید آن را تمیز کنید.

نتیجه گیری برای انتخاب طلای سفید یا زرد

همچنین طلای سفید ممکن است به دلیل وجود نیکل در آن بر روی پوست شما حساسیت ایجاد کند.

حالا بیشتر برایتان روشن شد که طلای سفید یا زرد را ترجیح می دهید.  این دو نوع طلا علاوه بر رنگشان در برخی خصوصیات دیگر نیز متفاوت هستند.
اکنون می توانید دست به انتخاب طلای سفید یا زرد بزنید. می توانید خودتان پاسخ این سوال را دهید که به راستی کدام نوع طلا برای من مناسب تر است؟ طلای سفید یا زرد؟
چرا که نمی توان به طور قطع گفت که طلای سفید بهتر است یا طلای زرد. اگر به دنبال درخشش بیشتر، خواص بیشتر برای پوست و دردسر کمتر هستید طلای زرد بهترین انتخاب است.

اما اگر می توانید از پس هزینه های تعمیر ، تمیز کردن و آبکاری چند وقت یک بار طلا بر بیایید و نیز به دنبال استحکام بیشتر هستید گزینه ی مناسب شما طلای سفید است. معمولا خانمها برای سرویس طلا سفید و برای  نیم ست طلا رنگ زرد را می پسندند.

نیم ست طلا

وقتی حرف از طلای زرد می شود اغلب در ذهنمان رنگ های زرد و جیغ قدیمی تداعی می شود. اما جالب است بدانید این روزها طلای زرد ، رنگی بسیار شیک تر و مورد پسند تر از گذشته دارد و این به دلیل نوع استفاده ی آلیاژ ها در آن است.
می توانید خیلی راحت انواع طلای سفید یا زرد شیک با رنگ هایی بسیار جذاب و برازنده را در گالری طلا و سنگ فرهاد مشاهده کنید. همین حالا برای خرید اقدام کنید چرا که درخشش برازنده ی شماست.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *