مقالات آموزشی

7 راه کار خانگی برای مراقبت از طلا در برابر سارقان

7 راه کار خانگی برای مراقبت از طلا در برابر سارقان

با توجه به افزایش  رشد قیمت طلا و جواهرات ، مراقبت از طلا دقدقه این روزهای خیلی از افراد است. دزدی از منازل معمولاً بین ساعت 8 شب الی 5 صبح انجام می شود و سارقان هنگام ورود به خانه ، بدنبال چیزهای با ارزش کوچک و راحت برای سرقت هستند. هیچ سارق عاقلی برای دزدیدن تردمیل وارد یک خانه نمی شود و  معمولا علاقه ای به مجموعه سوابق باارزش یا لوازم شما ندارند. آنها چیزهایی می خواهند که بتوانند حمل کنند و به سرعت به پول نقد تبدیل کنند.

بیشتر سارقین به دنبال چیزهایی می گردند که بتوانند آنها را بگیرند و بروند. آنها معمولاً دوست ندارند زمان زیادی را در خانه بگذرانند ، بنابراین یکی از راه های جلوگیری از سرقت طلا و جواهرات ، مخفی سازی سه لایه ای هست. به عنوان مثال ، یک گاوصندوق که در کف زمین تعبیه شده است و روی آن یک فرش  و روی فرش هم یک کابینت چوبی قرار گرفته است.

اتاق خواب شما اولین توقفگاه سارقان است

اکثر مردم وسایل گرانبها را در اتاق خواب خود نگهداری می کنند ، بنابراین جای تعجب نیست که اولین توقف برای یک سارق اتاق خواب است. معمولا سارقان در قدم اول به دنبال چمدان ، کیف یا کیف هستند و در مرحله بعد به سراغ کشوها و کمدها می روند.

خوب ، حالا با این تفاسیر چگونه می توانیم از سرقت طلا و جواهرات جلوگیری کنیم؟

اشیا با ارزش خود را در مکان های غیر معمول نگهداری کنید. در ادامه شما را با 7 روش و راهکار آشنا خواهیم کرد تا از سرقت اشیای با ارزش خود مخصوصا طلا و جواهرات جلوگیری کنید.

نگهداری از طلا در منزل

متأسفانه ، بیشتر مردم با راه کارهای صحیح نگهداری از طلا و جواهرات آشنا نیستند و از روش های بسیار ساده ای که برای سارقان قابل حدس زدن است استفاده می کنند. حتی المقدور باید سعی کنید که از یک روش برای مخفی سازی استقاده نکنید و به اصطلاح همه تخم مرغ هاتون رو در یک سبد نچینید. چرا که اگر سارقان توانستند یکی از محل های مخفی شما را پیدا کنند حداقل بخشی از طلا و جواهرات شما در امان باشد.

نگهداری از طلا در منزل

صرف نظر از روش های فوق ، به خاطر داشته باشید که ممکن است در معرض بلایای طبیعی نیز باشید. طلای مخفی شده در منزل در برابر آتش سوزی ، سیل ، گردباد ، زلزله و سایر بلایای طبیعی محافظت نمی شود. سونامی 2011 ژاپن را به خاطر دارید؟ سرمایه گذارانی که طلا و جواهرات خود  را در خانه خود مخفی کرده بودند ، در عرض یک چشم به هم زدن سرمایه خود را از دست دادند.

از دست دادن طلا و جواهرات خیلی ناراحت کننده است و اکثر افراد دیگر هیچگاه نمی توانند خسارت وارد شده را حتی تا آخر عمرشان جبران کنند . توجه داشته باشید که توصیه هایی که گالری طلا و سنگ فرهاد در ادامه برای مخاطبین گرامی دارد صرفا برای مقدار طلا و جواهرات کم می باشد و اگر شما مقدار زیادی طلا و جواهرات دارید نباید در خانه نگهدار کنید.

دقیقاً کدام بخش خانه برای مراقبت از طلا مناسب است؟

گر چه مخفی کردن طلا در خانه برای برخی از افراد ترسناک است ، اما در برخی شرایط ممکن است انتخاب درستی باشد. دانستن چگونگی مراقبت از طلا در خانه برای جلوگیری از سرقت می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما در مقابل گزینه های دیگر شود.

 

1- استفاده از کشو برای مراقبت از طلا

در پشت کشوهای میزها معمولا یک فضای خالی وحود دارد. بنابراین ، می توانید مواردی مانند پاکت پر از جواهرات را به پشت کشو بچسبانید. حتی اگر کسی آن کشو را باز کند ، دیگر نمی تواند چیزی را که در پشت آن چسبانده شده است را ببیند.

2- قوطی های رنگ

بسیاری از اشخاص همیشه ]د قوطی رنگ در کمد ، پارکینگ و یا انباری خود دارند. یکی از قوطی ها را خالی و تمیز کنید و آن را با وسایل با ارزش خود پر کنید. قطعا یک قوطی کثیف و رنگی نظر سارقان را جلب نخواهد کرد.

استفاده از قوطی برای مخفی کردن طلا

3- مخفی کردن در انباری ها

دزدها معمولا به انباری شما سر نمی زنند جرا که دسترسی به آن سخت است. بنابراین ، این یک ایده خوب است که اشیا با ارزش خود را در داخل ظروفی که در انباری دارید مخفی کنید. به عنوان مصال می توانید آن را بین لباس های زمستانی و یا کفش های قدیمی بگذارید.

همچنین وسایل را در ظروف پلاستیکی و مهر و موم شده بگذارید تا از بروز رطوبت ، گرما و گرد و غبار جلوگیری کنید.

4- مخفی کردن در کتابخانه

قفسه کتاب یک مکان عالی برای نگهداری از طلا و جواهرات است. تمام کاری که شما باید انجام دهید ساخت جعبه ای به اندازه کتاب و شبیه کتاب و قرار دادن اشیا با ارزش داخل آن است.

مخفی کردن طلا در مخفی کردن در کتابخانه

5 – سپردن به یکی از افراد معتمد

هر کس باید یک فرد معتمد داشته باشد که اولا بداند که جواهرات شما کجا مخفی شده است و ثانیا توانایی دسترسی به آنها را داشته باشد. این شخص باید ضمن اینکه بسیار امین هست رازدار هم باشد.

چرا باید یک شخص امین از جای طلا و جواهرات شما با خبر باشد؟

زیرا در صورتیکه شما بیمار شوید ، ناتوان شوید ، و یا دچار صانحه شوید و یا حتی فوت کنید ، هیچ کس دیگری نمی تواند از محل مراقبت طلا و جواهرات شما با خبر شود و این موضوع را با خانواده و بازماندگان شما مطرح کند.

یکی از بهترین روش ها برای افرادی که جواهرات زیادی دارند استقاده از نقشه گنج است. بدین صورت که مثلا جواهرات خود را در جایی از منزل مخفی کرده اید و برای پیدا شدنش نقشه ای را طراحی کرده اید و می توانید نیمی از دستورالعمل ها را به یک شخص و نیمی دیگر را به یک معتمد دیگر واگذار کنید.

6 – مخفی کردن طلا در خاک

یکی دیگر از راه های مراقبت از طلا و جواهرات ، مخفی کردن در باغچه و یا گلدان می باشد. که با قرار دادن جواهرات داخل یک ظرف و مخفی کردن در خاک انجام می گیرد.

نکات مهم برای استفاده از باغچه

  • استفاده از ظروفی که در برابر آب و فرسایش مقاوم باشند.
  • توجه داشته باشید که فلزیاب ها می توانند تا عمق حدود 1.5 متر را تشخیص دهند.
  • اطمینان حاصل کنید که در هنگام مخفی سازی طلا و جواهرات در باغچه و یا گلدان همسایگان و یا شخص دیگری متوجه نشده باشد.

این مطلب را از دست ندهید : بررسی تاریخچه افزایش قیمت طلا در ایران

7 –  گاوصندوق بهترین پیشنهاد برای مراقبت از طلا

هرچه طلا و جواهرات بیشتری در خانه داشته باشید ،  باید از یک از یک گاو صندوق بزرگتر و مطمئن تری استفاده کنید که نسوز باشد و همچنین دارای مقاومت در برابر سایر عناصر باشد.

اگر از گاوصندوق کلید دار استفاده می کنید ، حتما کلید را در جای امن پنهان کنید.

گاوصندوق بهترین پیشنهاد برای مراقبت از طلا

مساله خیلی مهم دیگر وزن گاوصندوق است. گاوصندوقی که حدود 50 کیلوگرم وزن دارد را یک یا دونفر به راحتی می توانند حمل کنند. گاوصندوق 150 تا 200 کیلوگرمی احتمال خطر سرقت را تا مقدار زیادی کم می کند.

و البته سرقت از گاوصندوق هایی که وزن بیشتری از 220 کیلوگرم را بسیار محال است مگر در شرایط خاص که سارقان به عنوان مثال از جرثقیل استفاده کنند.

نتیجه گیری:

لطفا توجه داشته باشید که همه مواردی که ذکر شد فقط صرفا پیشنهادهایی بودند برای مراقبت از طلا و اشیای با ارزش شما و لزوماً توصیه های رسمی نیستند . هر شخصی باید تصمیم بگیرد که چه روشی برای او مناسب تر است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *