مقالات آموزشی

10 پیشنهاد جذاب برای ست کردن جواهرات با لباس

10 پیشنهاد جذاب برای ست کردن جواهرات با لباس

یکی از دغدغه‌های مشترک خانم‌ها در سراسر جهان، ست کردن جواهرات با لباس برای یک مراسم خاص، می باشد و باید به این نیز بیاندیشند که چگونه انواع زیور آلات خود را با استایل خود هماهنگ کنند.

در واقع ست کردن جواهرات با لباس، از آن دست دغدغه هایی است که اگر نگوییم هر روز، دست کم هفته‌ای چند بار با آن مواجه خواهید بود. و البته که حق هم دارید، چرا که ست بودن تمام اکسسوری‌ها باهم است که باعث ایجاد ظاهری موزون و بی نقص می‌شود.

گالری طلا و سنگ فرهاد در نظر دارد تا در این مقاله ی کوتاه، رازهایی بسیار مهم را درباره ی ست کردن انواع طلا  شما به اشتراک بگذارد. با خواندن این مطلب شما می توانید انواع زیورآلات طلای خود را شامل نیم ست طلا،  انواع طلای مردانه ،  انگشتر طلا و … ست کنید.

خواندن این مطلب تا انتها، باری از دوش دغدغه‌های شما کم خواهد کرد؛ زیرا به کمک راهکارهای ارائه شده در آن، قادر خواهید بود به بهترین شکل، طلا و جواهرات خود را با تمام استایل خود هماهنگ کنید.

راهکارهای ست کردن جواهرات با لباس

هرگز گمان نکنید که در این میان تنها هستید! باید بدانید که اکثر خانم‌ها به نحوی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. طبق آمار جهانی، هر خانم به طور میانگین، هفته‌ای 90 دقیقه به انتخاب لباس، کیف، جواهرات و سایر اکسسوری‌ها می پردازد؛ بنابراین شما در این مسئله تنها نیستید.

آنچه باید بدانید این است که شما به خوبی می‌دانید در این باره چه کنید! شما همواره به طور ناخودآگاه بهترین انتخاب‌ها را دارید. اما ما در اینجا به 10 راز مهم اشاره خواهیم کرد که دانستن آن‌ها در انتخاب هر چه بهتر به شما کمک خواهد کرد:

1- جواهرات خود را با توجه به موقعیت و کاربرد آن انتخاب کنید!

خیلی مهم است که بدانید به کجا می روید و قرار است که چه کار کنید. همواره تلاش کنید که استایل خود را بر اساس موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید، انتخاب کنید.

انتخاب و خرید جواهرات

جواهر و استایلی که برای دور همی‌های دوستانه انتخاب می شوند، طبیعتا با مهمانی‌های رسمی و جشن‌های شبانه متفاوت هستند. یا به عنوان مثال، اگر از النگوها و زنجیرهای آویز دار در محیط کار و هنگام تایپ کردن استفاده کنید، بدون شک اسباب درد سر شما خواهد شد! بنابراین در نخستین قدم، دقت داشته باشید که ست کردن جواهرات با لباس ، بسیار به محیطی که در آن قرار خواهید گرفت بستگی دارد.

2- زیاد شلوغش نکنید!

این یک راز مهم است! طرح‌های شلوغ لباس و پارچه‌های دارای بافت و نقش پیچیده، با جواهرات ساده بسیار دلنشین‌تر است. یک جواهر پر زرق و برق، هر چقدر هم که زیبا و خارق العاده باشد، اگر با لباسی پر زرق و برق و بسیار شلوغ و پر نقش ست شود، می تواند سبب اغراق ناخوشایندی در ظاهر شما شده و از صلابت و وقار استایل شما کم کند.

بنابراین سعی کنید از طلا و جواهر و ساعت تک رنگ و ساده برای ست کردن با لباس‌های پر نقش و چشم‌گیر خود استفاده کنید.

3- از قدرت جواهرات ، برای جلو‌ه‌ی بیشتر چهره‌ی خود استفاده کنید!

انواع طلا و جواهرات شامل دستبند طلا ، انگشتر ، آویز ، پابند ، گوشواره طلا و… قادرند جذابیت بی نظیری به استایل ببخشند. با این حال، اغلب خانم‌ها بیشتر به فکر ایجاد تناسب بین لباس و جواهرات هستند.

هرچند که این نکته مهم است؛ اما نباید از جلوه ی صورت خود غافل شوید. به عبارت بهتر، از مدل‌های  گوشواره طلا و زنجیر‌های مختلف، برای جلوه بخشیدن به چهره ی خود استفاده کنید.

استفاده از جواهرات برای زیباتر شدن

اگر این جواهرات را تنها با توجه به لباس خود برگزینید، از قدرت آن‌ها برای جلوه‌ی صورت خود غافل شده اید. بنابراین هنگام ست کردن جواهرات با لباس ، به فکر هماهنگی فرم صورت و مدل مو و جواهرات تان نیز باشید.

خواندن این مقاله را از دست ندهید : انتخاب مدل گوشواره مناسب برای انواع مدلهای مو

4- به توناژ رنگ پوست خود اهمیت دهید!

علاوه بر غفلتی که درباره‌ی فرم صورت اتفاق می افتد، گاهی اوقات در هنگام خرید طلا و جواهر ، از هماهنگی با رنگ پوست هم غافل می شویم. در نظر داشته باشید که پوست بدن شما، بخشی از پوشش شما است و طلا و جواهر منتخب شما علاوه بر ست شدن با لباس ، باید با توناژ پوست شما نیز ست شود.

به عنوان مثال، برای پوست‌های گندم گون و مسی و سبزه و در کل پوست هایی با توناژ رنگ گرم، ، فلز طلا و جواهراتی با رنگ‌های زرد و نارنجی و سبز، بسیار زیبا خواهد بود. همچنین برای پوست‌هایی با توناژ سردتر، طلای سفید و نقره به همراه جواهراتی با سنگ‌های قرمز، بنفش و آبی بسیار هماهنگ است.

انتخاب جواهر مناسب با رنگ پوست

5- جواهرات رنگ گرم را می توان با لباس‌های رنگ سرد هم ست کرد!

هماهنگی رنگ‌ها در دنیای مد، پشتوانه‌ای تماماً علمی دارد. تسلط بر چرخه‌ی رنگ‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن، نکته‌ی مهمی است که استایلیست‌ها اکثرا به آن تسلط کافی دارند. برای ایجاد موازنه بین جواهراتی با رنگ‌های طیف گرم و لباس هایی با رنگ‌های طیف سرد نیز، می توان از این دایره بهره برد.

سنگ‌هایی مانند یاقوت سرخ، الماس زرد و کهربا، سنگ هایی هستند که با متضاد‌های خود طیفی بی نظیر ایجاد می کنند. به عنوان مثال، یک جفت گوشواره با سنگ یاقوت سرخ، با تاپی آبی سورمه‌ای قادر است ظاهری بسیار زیبا و چشمگیر ایجاد کند.

6- جواهرات رنگ سرد را نیز می توان با لباس‌های رنگ گرم ست کرد!

تمام فرایند اکسسوری کردن، از نوک پا تا فرق سر، همواره فرایند ایجاد هماهنگی در رنگ‌ها و مدل هاست. و اگر شما قادر باشید رنگ‌های متضاد را به خوبی کنار هم قرار دهید، شما در دانش و سلیقه‌ی زیبا پسند خود بی نظیر خواهید بود.

بنابراین، اگر می توانیم لباس‌های با رنگ سرد را با جواهرات طیف گرم هماهنگ کنیم، ست جواهرات سرد با لباس‌های گرم نیز ناممکن نیست! به عنوان مثال، پیراهن‌های زرد و نارنجی با جواهرات سبز و آبی به زیبایی تمام ست می شوند.

7- الماس ، همپای همیشگی استایل‌های زیبا!

هزاران سال است که سنگ قیمتی الماس، یار همیشگی خانم‌ها بوده و هست. این سنگ زینتی همیشه ارزشمند، در تاریخ زیور آلات زینتی جایگاهی ثابت و همواره در اوج دارد.

شاید دلیل اصلی آن نیز این باشد که الماس تقریبا با همه‌ی استایل‌ها و همه‌ی لباس‌ها ست می‌شود! آیا با تمام آنچه گفته ایم و همه‌ی آنچه می دانید، باز هم با ست کردن جواهرات با لباس خود شک دارید؟

استفاده از جواهرات الماس

بسیار خب، از الماس استفاده کنید! زیرکونیا نیز انتخابی همواره مناسب است. درخشش بی مانند و تجزیه‌ی نور سفید بر روی پوست شما، الماس را به سنگی مناسب برای تمام استایل‌ها تبدیل می‌کند. انواع مدل های گردنبند طلا  مزین به سنگ الماس جلوه ی خاصی را به شما می بخشد.

8- مرواریدهای سفید را با دریا ست کنید!

خانه‌ی مروارید، دل دریا است. شما نمی‌توانید از دل سنگ، مروارید استخراج کنید. این نکته‌ی مهم درباره‌ی این سنگ زیبا، سبب شده که ماهیت طبیعی آن در دنیای مد و زیبایی نیز تاثیر بگذارد. استفاده از یک گردنبند مروارید با ترکیب طلامی تواند عالی باشد.

لباس هایی با طیف رنگی آبی از آبی نیلگون تا آبی تیره، و طیف سبز و حتی رنگ هایی شبیه به خاکستری و خاکی و در کل، لباس هایی با تمام طیف رنگی دریا و دریاچه و ساحل، هم‌خوانی شگرفی با جواهر مروارید دارد.

9- از جادوی ترکیب رنگ‌های طلایی ، مشکی و سفید غافل نشوید!

هیچ کس نمی داند که چه سری در دل این ترکیب جادویی پنهان است. اما ترکیب جواهرات و لباس هایی با رنگ‌های طلایی و مشکی و سفید، حتی در ترکیبی ساده نیز، شکوه و جذبه‌ی شگفت انگیزی به ظاهر شما خواهد بخشید.

ست کردن جواهرات با لباس های رنگی

بنابراین با لباس‌های سیاه و یا سفید، از زیورآلاتی با فلز طلا و ترکیب آن با سنگ هایی در همین گستره‌ی رنگ استفاده کنید.

10- در پوشش‌های فصل گرم، جواهرات رنگ سرد را از یاد نبرید!

با آغاز فصل بهار و تابستان، استایل‌های زمستانی کنار گذاشته می‌شوند. هنگام پوشیدن لباس‌های بهاری و تابستانی خود، طراوت لباس‌های خود را با جواهراتی در طیف رنگی سرد و رنگ‌های نزدیک به طبیعت، دو چندان خواهید کرد.

به عنوان مثال، جواهراتی مانند یاقوت آبی و زمرد را با لباس هایی با رنگ خنثی و طرحی ساده ست کنید تا بیشترین هماهنگی ممکن را با طراوت طبیعت پیدا کنید.

بجز 10 نکته‌ی بالا، ده‌ها و شاید صد‌ها نکته‌ی مهم دیگر نیز، برای ست کردن جواهرات با لباس برای شما وجود داشته باشد که بیان همه‌ی آن‌ها در این مطلب نخواهد گنجید.

اما آنچه با شما در میان گذاشتیم، رازهایی بسیار حائز اهمیت است که به شما در ست کردن جواهرات با لباس ، کمک فراوان خواهد کرد. امیدواریم با برخورداری از این اطلاعات، توانسته باشیم بخشی از دغدغه‌ی مشترک مشتریان مان را بر طرف نماییم.

گالری طلا و سنگ فرهاد ، با به‌روزترین کلکسیون از محصولات روز دنیا، به صورت آنلاین و حضوری در خدمت شما است. هدف ما ارائه‌ی خدماتی شایسته به شما است تا با این کار، قدردان شما مشتریان همیشه وفادار خود باشیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *