مقالات آموزشی

راهنمای تعیین سایز دستبند

تعیین سایز دستبند

تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که بخواهید به صورت آنلاین از گالری طلا و سنگ فرهاد اقدام به خرید دستبند طلا ، اعم از دستبند زنجیری و یا النگویی کنید، اما از نحوه ی تعیین سایز دستبند خود بی اطلاع باشید؟ حتما به این فکر فرو رفته اید که خرید آنلاین را بی خیال شوید و حضوری به خرید بروید. اما آیا همیشه شرایط برای خرید حضوری مهیاست؟ طبیعتا خیر!

این سوال که چگونه سایز دستبند طلا را پیداکنیم همواره  یکی از دغدغه های هر شخصی در هنگام خرید آنلاین است، این سوال و ندانستن پاسخ آن گاها باعث می شود تا علی رغم میلمان خرید آنلاین را کنار گذاشته و روش های دیگری را امتحان کنیم. اما نگران نباشید، مثل همیشه ما اینجاییم تا مسیر را برایتان هموار کنیم.

تعیین سایز دستبند طلا به راحتی و بعد از خواندن این مقاله برای شما میسر خواهد بود تا بتوانید از این پس در خانه اندازه سایز دستبند طلای خود را پیدا کنید و خیلی راحت اقدام به خرید کنید. زیورالاتی مانند گوشواره طلا نیازی به تعیین سایز ندارند.  البته اندازه زنجیر در گردنبند طلا مهم است.

قبل از اقدام برای تعیین سایز دستبند خوب است بدانید که دستبند ها از لحاظ انعطاف به دو گروه کلی قابل انعطاف و غیر قابل انعطاف تقسیم بندی می شوند که شیوه ی پیدا کردن سایز هر کدام متفاوت است. یکی از انواع دستبند های قابل انعطاف که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و جزئی جدا نشدنی از ترندها و استایل های امروزی است، دستبند زنجیری است که شاید برای شما جالب باشد نحوه ی پیدا کردن سایز آن را بدانید.تعیین سایز دستبند طلا آن هم از نوع زنجیری بسیار راحت و با کمک چند وسیله ی ساده و به دو روش انجام می پذیرد.

روش اول تعیین سایز دستبند های زنجیری

اولین روش، استفاده از دستبند طلای دیگری است که حتما هر کدام از ما در خانه داریم.
دستبند را بر روی سطح صافی قرار بدهید به طوری که به صورت کاملا صاف قرار بگیرد و سپس توسط یک متر یا خط کش از ابتدای دستبند تا آخر آن را اندازه بزنید. به همین راحتی! اندازه ی به دست آمده اندازه سایز دستبند طلای شماست.

تعیین سایز دستبندروش دوم تعیین سایز دستبند های زنجیری

روش دوم مناسب زمان هایی است که به هر دلیل شما دسترسی به دستبند دیگر را ندارید. در این صورت توسط نوار کاغذی که خود با قیچی بریده اید می توانید این کار را انجام دهید.
یک کاغذ را به طول 30 سانتی متر و عرض دلخواه برش بزنید و آن را دور مچ دست خود بپیچید. قسمتی از کاغذ را که روی هم قرار گرفته است علامت بزنید و سپس طول آن را بر روی یک خط کش یا متر قرار دهید. اندازه ی به دست آمده سایز مچ دست شماست.

اما همانطور که می دانید در انتخاب دستبند های زنجیری آن هایی جذاب ترند که کمی آزاد تر بر روی مچ دست قرار بگیرند.
به همین منظور سایز مچ دست خود را به مقادیر زیر اضافه کنید تا سایز دستبند طلا به دست بیاید. برای انگشتر طلا به مقاله ی  راهنمای تعیین سایز انگشتر مراجعه نمایید.

اندازه گیری سایز دستبندسایز آزاد

اگر می خواهید دستبندتان به صورت آزاد در دستتان قرار بگیرد بدون آنکه از مچ دستتان بیفتد اندازه ی مچ خودرا به اضافه ی عدد سه کنید.

سایز راحت

این سایز دستبند از دستبند های آزاد طول کمتری دارد ولی در دست بسیار راحت است. اگر علاقه مند به داشتن دستبندی با سایز متوسط و راحت هستید سایز مچ خود را به اضافه ی عدد 2 کنید.

سایز جمع و جور

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید دستبندتان به صورت فیت در دستتان قرار گیرد بدون آنکه دستتان را اذیت کند اندازه ی به دست آورده اتان را به اضافه ی عدد یک و یا گاها نیم کنید.
در این میان همانطور که اشاره شد برخی دستبند ها همانند دستبند های النگویی قابلیت انعطاف پذیری را دارا نیستند.
برای اندازه گیری این نوع دستبند طلا نیز دو روش وجود دارد:

روش اول برای تعیین سایز دستبند النگویی

در روش اول مشابه دستبند های زنجیری می توانید از یک دستبند النگویی که در خانه دارید برای تعیین سایز دستبند خود استفاده کنید.

یکی از دستبند های النگویی را که در خانه دارید برای این کار بر روی یک سطح صاف بگذارید و قطر داخلی آن را توسط یک متر یا خط کش اندازه بزنید. توجه داشته باشید که شما نمی توانید توسط النگو و یا دستبند النگویی که در دستتان است این کار را انجام دهید چراکه پیدا کردن قطر آن میسر نیست.

تعیین سایز دستبند النگویی

اندازه ی به دست آمده را با اندازه ی زیر مطابقت دهید و سایز النگو و یا دستبند النگویی خود را پیدا کنید.

  • قطر 5.4 سانتی متر (سایز 2.2 و یا یک زنانه)
  • قطر 5.72 سانتی متر (سایز 2.4 و یا دو زنانه)
  • قطر 6.03 سانتی متر (سایز 2.6 و یا سه زنانه)
  • قطر 6.35 سانتی متر( سایز 2.8 و یا چهار زنانه)
  • قطر 6.67 سانتی متر (سایز 2.10 و یا پنج زنانه)
  • قطر6.99 سانتی متر ( سایز 2.12 یا شش زنانه)
  • قطر 7.3 سانتی متر (سایز 2.14 یا هفت زنانه)

اگر اندازه ی به دست آمده عددی میان دو قطر است به دلخواه یکی را انتخاب کنید. اگر می خواهید دستبندتان آزاد تر باشد سایز بزرگتر و اگر می خواهید کمی جمع و جور باشد سایز کوچکتر را انتخاب کنید.

روش دوم برای تعیین سایز دستبند النگویی

روش دوم برای تعیین سایز دستبند طلا آن هم از نوع النگویی توسط یک نوار کاغذی انجام می شود.

انگشتان دست خود را کاملا به یکدیگر بچسبانید، سپس نوک انگشت کوچک خود را به نوک انگشت شصت خود برسانید و به همان صورت نگاه دارید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که در این حالت عریض ترین بخش دست شما که دستبند باید از آن عبور کند در میانه ی دستتان قرار می گیرد. این قسمت را توسط یک متر اندازه بگیرید و یا اینکه نوار کاغذی را دور آن انداخته و علامت بزنید بعد با خط کش و یا متر اندازه بگیرید.

اندازه گیری مچ دست

عددی که در اینجا به دست می آید را با جدول زیر مقایسه کنید. توجه داشته باشید برای آن که دستبند در دست شما راحت باشد نیم سانتی متر به اندازه ی به دست آمده اضافه کنید.

  • 16.94 سانتی متر (سایز 2.2 یا یک زنانه)
  • 17.96 سانتی متر (سایز 2.4 یا دو زنانه)
  • 18.95سانتی متر (سایز 2.6 یا سه زنانه)
  • 19.94سانتی متر (سایز 2.8 یا چهار زنانه)
  • 20.93 سانتی متر (سایز 2.10 یا پنج زنانه)
  • 21.95 سانتی متر ( سایز 2.12 یا شش زنانه)
  • 22.94سانتی متر ( سایز 2.14 یا هفت زنانه)

به همین راحتی و با کمک چند وسیله ی ساده می توانید اندازه ی سایز دستبند طلا را پیدا کنید.

پیدا کردن سایز دستبند کودک

اگر می خواهید برای کودکتان دستبند تهیه کنید نیز می توانید از جدول زیر برای تعیین سایز دستبند او استفاده کنید.
توجه داشته باشید سایز های زیرسایز های استانداری هستند که به طور معمول استفاده می شوند.

پیدا کردن سایز دستبند کودک

 
سن کودک  سایز دستبند
زیر یک سال 12
یک تا دو سال 13
دو تا پنج سال 14
پنج تا نه سال 15
نه تا سیزده سال 16

 

 

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که مطالعه فرمودید با داشتن کمی اطلاعات در مورد نحوه ی به دست آوردن سایز دستبند طلا شما نیز می توانید به خریداران آنلاین پیوسته و گاهی اوقات در این روزهای گرم سال فقط در خانه بنشیند و دستبند طلایی که سایز دستتان است را سفارش دهید بی آن که مجبور به عودت کالا باشید.
گالری طلا و سنگ فرهاد همواره می کوشد تا آنچه در خور شآن شماست برایتان به ارمغان بیاورد.

گالری طلا و سنگ فرهاد ، جدیدترین و به روزترین طرح های انواع طلای کودک ، طلای مردا نه و زنانه را شامل دستبند ، گردنبند ، پابند ، نیم ست طلا ، گوشواره ، گردنبند اسم طلا ، آویز  و ….. را بصورت حضوری و اینترنتی به فروش می رساند. برای مشاهده طرحها و سفارش خود به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *