مقالات آموزشی

راهنمای تعیین سایز انگشتر

تعیین سایز انگشتر

یکی از دغدغه های هر کدام از ما هنگام خرید انگشتر طلا  ، تعیین سایز انگشتر است که باعث می شود یک قدم به عقب بازگردیم و از خریدمان منصرف شویم و باز هم ترس از بیرون رفتن به سراغمان بیاید.

خرید آنلاین طلا در این روزها که همه درگیر قرنطینگی هستیم، باعث می شود تا دیگر ترس از بیرون رفتن به خاطر در امان ماندن از بیماری کرونا را نداشته باشیم و با خیال راحت دست به خرید انواع طلا اعم از دستبند طلا ، انواع طلای مردانه و زنانه  ، نیم ست طلا و… مورد نیازمان بزنیم.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید، یکی از راحت ترین کارها در هنگام خرید آنلاین، تعیین سایز انگشتر طلا است که نه تنها هنگام خرید آنلاین بلکه در دیگر موارد نیز به کارتان می آید.

پس با ما همراه باشید تا با روش های تعیین سایز انگشتر طلا آشنا شوید.

تعیین سایز انگشتر

قبل از تعیین سایز انگشت و خرید انگشتر لازم است نکاتی را بدانید که به شما در تعیین دقیق سایزتان کمک به سزایی خواهد کرد.

توجه به عوامل محیطی

یکی از مهم ترین نکات این است که بدانید سایز انگشت با عوامل محیطی همچون گرما یا سرما تغییر می کند، پس سعی کنید انگشتتان را در هنگامی اندازه گیری کنید که محیط اطراف گرم باشد، چراکه که در این هنگام نسبت به زمانی که محیط سرد است سایز انگشتتان بیشتر می شود. هم چنین با گذشتن ساعات روز هر چه به شب نزدیک تر می شوید انگشتتان نیز تا حدودی به سایزش اضافه می شود، پس بهتر است در پایان روز به تعیین سایز انگشتر خود بپردازید.

توجه به رکاب انگشتر

توجه داشته باشید، در ادامه خواهید خواند که می توانید با انگشترهایی که در منزل دارید نیز سایز انگشتر خود را پیدا کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انگشترهایی که رکاب پهن تری دارند نسبت به انواع ظریف آن ها تنگ تر هستند، پس در هنگام تعیین سایز انگشتر طلا با استفاده از یک انگشتر دیگر حتما دقت کنید که انگشتری که انتخاب کرده اید از نظر رکاب به انگشترخودتان شباهت داشته باشد.

دست بزرگتر!

شاید برایتان عجیب باشد اما انگشت های دستی که با آن می نویسید و کارهای معمول روزانه را انجام می دهید از دست دیگرتان بزرگ تر هستند.

هم چنین همانطور که می دانید سایز انگشت های مختلف نیز با هم تفاوت دارد. پس باید سایز انگشتی را پیدا کنید که می دانید انگشتر خریداری شده را در آن می اندازید.

تعیین سایز انگشتر طلا

زمان اندازه گیری

سایز انگشتان دست به مرور زمان تغییر می کند پس شما نمی توانید از سایزی که سال پیش یا حتی ماه ها پیش پیدا کرده اید استفاده کنید. حتما در هنگام خرید، سایز انگشتر خود را پیدا کنید و برای اطمینان آن را چندین بار تکرار کنید. در انتخاب زیوالاتی مانند گردنبند طلا و گوشواره طلا مشکل تعیین سایز را ندارید.

سایز استاندارد انگشتر

یکی دیگر از نکاتی که بد نیست بدانید این است که سایز انگشتر خانم ها معمولا بین 4 تا 9 است و بیشترین سایز انگشتر خانم ها که از سوی مشتری خریداری می شود بین 5 تا 7 و محبوب ترین آن ها سایز 6 است.

هم چنین سایز انگشتر آقایان معمولا بین 8 تا 14 و اغلب سایز هایی که از سوی مشتری خریداری می شود بین 8 تا 10 و محبوب ترین  آنها سایز9 است.

در آخر بدانید که انگشتری که می خرید باید به حدی در دستتان راحت باشد تا با آن احساس راحتی کنید و در هنگام به دست انداختن به راحتی از برآمدگی میانی انگشت عبور کند اما نه تا حدی که انگشتر از دست بیافتد.

سایز استاندارد انگشتر طلا

روش های تعیین سایز انگشتر

در اینجا ما شما را با سه روش تعیین سایز انگشتر طلا آشنا می کنیم.

قبل از خواندن باید بدانید که همانطور که گفته شد شما باید انگشتی که می خواهید انگشتر  را در آن استفاده کنید تعیین اندازه کنید تا بعد از خرید با مشکل روبه رو نشوید.

1- تعیین سایز انگشتر طلا با استفاده از نوار کاغذی

در این روش شما به یک کاغذ با ابعاد یک سانت در پانزده سانت احتیاح دارید یعنی باید یک کاغذ را به طول 15 سانتیمتر و عرض یک سانتی متر ببرید و مورد استفاده قرار دهید.

می توانید دراین روش از متر پلاستیکی یا نخی که قابلیت کشسانی نداشته باشد نیز استفاده کنید.

قسمت میانی انگشت همه ی ما یک برآمدگی دارد. همیشه یادتان باشد که انگشتر شما باید به راحتی ازاین قسمت عبور کند البته نه به قدری راحت که موجب افتادن انگشتر شود.

حالا نوار کاغذی را به دور این قسمت بیندازید و از ابتدای نوار آن را در انگشت بپیچید به طوری که نه خیلی محکم و نه خیلی شل باشد، وقتی که پیچیده شد، ادامه ی کاغذ را که به قسمت اولیه رسید علامت بزنید.

نوار را باز کنید و تا قسمت علامت گذاری شده با خط کش یا متر اندازه بگیرید.

روشهای تعیین سایز انگشتر طلا

نوار کاغذی یا متر پلاستیکی و یا نخ  بعد از این کار به شما سایزی بر حسب میلی متر خواهد داد، شما می توانید اندازه ی به دست آمده را با جدول زیر مقایسه نموده و به راحتی به سایز انگشتر خود برسید.

تعیین سایز انگشتر طلا با کاغذ2- تعیین سایز انگشتر طلا با استفاده از انگشتر

در این روش کافیست تا از یکی از انگشترهای موجود در خانه استفاده کنید البته قبل از آنکه به سراغ جعبه جواهرات خود بروید، باید بدانید که همانطور که گفته شد، رکاب انگشتری که می خواهید بخرید با انگشتری که میخواهید برای تعیین سایز از آن کمک بگیرید باید شباهت داشته باشد. هم چنین انگشتر باید مورد استفاده ی همان انگشتی باشد که می خواهید برای آن انگشتر تهیه کنید.

اندازه گیری سایز انگشتر

بعد از دانستن و اجرای این نکات می توانید یکی از انگشتران خود را که تا به حال از آن استفاده می کردید و برایتان راحت بوده است انتخاب کنید.

حال فقط کافیست انگشتر خود را بر روی دایره هایی که در عکس زیر مشاهده می کنید قرار دهید.

چارت راهنمای تعیین سایز انگشتر طلا

فقط باید دقت داشته باشید که حلقه ی داخلی انگشتر بیرون دایره قرار گرفته و آن را کاملا بپوشاند.

در مواردی که سایز انگشتر بین دو اندازه قرار می گیرد سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

3- استفاده از تعیین سایز انگشتر فلزی

در طلا و جواهر فروشی ها نوعی وسیله ی فلزی موجود است که از آن برای تعیین سایز انگشتر طلا استفاده می شود.

این وسیله دارای حلقه های متعدد فلزی می باشد که برروی آن شماره های سایز انگشتر درج شده است و می توانید انگشت را وارد آن کرده و سپس اندازه ی سایز انگشتر خود را از روی آن بخوانید.

در میان این سه روش راحت ترین، مطمئن ترین و در دسترس ترین آن ها روش اول و استفاده از نوار کاغذی است، اما روش های دیگر نیز کاربرد خود را دارند.

به طور مثال شما می خواهید برای همسر خود، مادر و یا هر کدام از عزیزان خود انگشتر تهیه کنید اما به سایز انگشت آن ها دسترسی ندارید و از طرفی هم نمی خواهید که او را خبردار کنید و قصد دارید سورپرایزش کنید.

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که به راحتی یکی از انگشترهایش را با روشی که گفته شد تعیین سایز کرده و خیلی راحت اقدام به خرید کنید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که کسی بخواهد برایتان انگشتر بخرد و یکی از انگشتر های خود را از دست بیرون آورده و در دست شما کند، تا شاید بتواند با توجه به سایز انگشتر طلای خود اقدام به خرید انگشتر برای شما کند.

اما امروزه خیلی کم شاهد این موارد هستیم ، چراکه در میان مشتریان عزیز گالری طلا و سنگ فرهاد هیچ کسی از سایز انگشتر طلا ی خود بی اطلاع نیست.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *