مقالات آموزشی

روشهای متداول تعیین اندازه انگشتر

راهنمای تعیین سایز انگشتر طلا زنانه

در این مقاله از سلسله مقالات گالری طلا و سنگ فرهاد ، به یکی از مهم‌ترین دغدغه ی مشتریان یعنی سفارش آنلاین طلا و جواهر با اطمینان خاطر از درستی اندازه انگشتر طلا خواهیم پرداخت.

امروزه که اینترنت و فضای مجازی امکان دسترسی به همه گوشه‌های جهان را به راحتی برای ما فراهم کرده است، کمتر پیش می آید که برای انجام اموری چون خرید، آموزش، خرید غذا و… نیازی به خروج از منزل داشته باشیم.

بنابراین عجیب نخواهد بود اگر بتوانیم قبل از خرید انواع انگشتر برای دوست، نامزد و یا همسر خود، سایز انگشت وی را به راحتی اندازه گرفته و حتی به صورت آنلاین انگشتر را سفارش دهیم. برای خرید دستبند طلا نیز بهتر است سایز فرد مورد نظر را بدست آورید.

اهمیت حلقه های نامزدی و ازدواج

به دست انداختن حلقه نامزدی از دیرباز به عنوان سمبلی برای نشان دادن عشق بی نهایت و تعهد، بین زوج‌های جوان باب بوده و امروزه نیز اوضاع به همین منوال است.

به دلیل اهمیت بالای حلقه‌های نامزدی، پیدا کردن حلقه ی مناسب نیز بسیار مهم بوده و در این بین، مهم‌ترین چیزی که باید برای شروع از آن اطلاع داشته باشیم، دانستن سایز مناسب انگشت حلقه‌ی شخصی است که باید حلقه را برای او بخریم. زیرا که این حلقه قرار است برای مابقی عمر در دست آن شخص باشد، لذا باید کاملا مناسب دست وی باشد. برخی از انواع طلا مانند گوشواره طلا یا گردنبند طلا مشکل تعیین سایز را ندارند.

چگونه اندازه انگشتر را درست انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از بدست آوردن اندازه انگشتر طلا باشد، شاید اولین و بهترین روشی که به ذهن هرکس خطور می کند، رفتن به طلا فروشی و امتحان کردن حلقه‌های مختلف است تا حلقه‌ی مناسب انگشت شخص پیدا شود.

چگونه انگشتری با سایز درست و مناسب انگشت خریداری کنیم؟

اگر چه می توان با روش‌های دیگری چون استفاده از جدول اندازه گیری حلقه، تعیین کننده سایز حلقه پلاستیکی، راهنمای تعیین اندازه انگشتر پرینت شده و… نیز سایز انگشت حلقه را بدست آورد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. ممکن است شما بخواهید یک نیم ست طلا بخرید و نگران سایز انگشتر آن باشید. در این موارد نیز اندازه انگشتر موجود در نیم ست متناسب با دستان شما ارائه می شود.

استفاده از اندازه گیر انگشتر فلزی

بسیاری از فروشگاه ها برای کمک به مشتریان خود از ابزار اندازه گیر سایز حلقه فلزی استفاده می کنند.

استفاده از این ابزار برای تعیین اندازه انگشتر بسیار ساده خواهد بود اما نکته‌ای که وجود دارد، زمان طولانی ارسال آن توسط فروشنده برای مشتری است. با استفاده از این ابزار و جدول مربوطه می توان اندازه انگشتر را به راحتی به دست آورد و استفاده از این ابزار، روشی مطمئن برای فهمیدن اندازه انگشتر طلا است.

استفاده از اندازه گیر سایز حلقه فلزی

استفاده از راهنمای تعیین سایز حلقه پرینت شده

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید برای سفارش و دریافت اندازه گیر‌های پلاستیکی سایز حلقه از فروشگاه‌های جواهرات صبر کنید و دوست دارید از روشی استفاده کنید که سریع‌تر و همینطور شاید کم هزینه‌تر باشد، می توانید از راهنمای تعیین اندازه انگشتر پرینت شده استفاده کنید.

استفاده از این روش بسیار در دسترس و آسان است. به این صورت که این راهنما را پرینت کرده و سپس قسمت راهنما را برای استفاده می توانید همیشه همراه خود داشته باشید.

این راهنما از یک ابزار اندازه گیری که روی کاغذ پرینت می‌شود و بخش توضیحات نحوه استفاده از آن تشکیل شده که اگر طبق دستور استفاده شود، می تواند به راحتی اندازه انگشتر طلا را برای شما تعیین کند.

تعیین اندازه انگشتر در منزل

اگر پس از خواندن روش‌های فوق همچنان به جواب مد نظر خود دست پیدا نکرده اید و هنوز هم نگران بدست آوردن اندازه انگشتر طلا ی خود هستید، اصلا استرس به خود راه ندهید چون روش‌های زیاد دیگری نیز وجود دارند که برای اندازه گیری انگشتر قطعا کمک کننده شما خواهند بود:

1- استفاده از نخ برای تعیین اندازه انگشتر طلا

ابزارهای این روش برای تعیین اندازه انگشتر  به راحتی در هر خانه‌ای در دسترس هست: یک رشته نخ، خط کش و خودکار.

استفاده از نخ برای تعیین سایز انگشتر طلا

روش اندازه گیری به این صورت است که تکه نخی به طول حداقل 15 سانتی متر را جدا کرده و سپس آن را دور قسمت انتهایی انگشت، درست زیر بند انگشت می پیچیم و سپس قسمتی که نخ دور انگشت تمام می‌شود را با خودکار علامت گذاری می کنیم.

نخ را روی خط کش گذاشته و اندازه را بدست آورده و سپس این اندازه را با استفاده از جدول سایز حلقه به اندازه‌ی انگشتر مد نظر خود تبدیل می کنیم.

2- استفاده از نوار کاغذ

ابزار مورد نیاز برای استفاده از این روش برای تعیین اندازه انگشتر مانند روش قبل است. با این تفاوت که بجای نخ از یک نوار کاغذ استفاده می کنیم. مراحل انجام و به دست آوردن اندازه انواع مدل های انگشتر طلا نیز در این روش مانند قبل است و فقط به جای تکه نخ 15 سانتی از یک رشته باریک کاغذ به طول 10 سانتی‌متر استفاده خواهیم کرد.

و پس از اندازه گیری، با استفاده از جدول سایز حلقه، اندازه انگشتر را بدست خواهیم آورد.

3- استفاده از حلقه‌های قبلی خود که اندازه دستتان باشد

در این روش با استفاده از انگشتری که از قبل داریم و اندازه ی دستمان است و یک خط کش می توانیم اندازه انگشتر خود را بدست آوریم.

ابتدا قطر داخلی حلقه قدیمی (بخش داخلی حلقه بدون محاسبه خود حلقه) را اندازه گیری می‌کنیم و آن را به میلی متر یادداشت می کنیم. با استفاده از جدول مربوطه این سایز را به اندازه ی انگشتر خود تبدیل می کنیم.

عوامل مهم هنگام اندازه گیری سایز انگشتر

هنگام تعیین اندازه انگشتر عوامل تاثیرگذاری وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

عوامل مهم هنگام اندازه گیری سایز انگشتر

دما مهم است!

سایز انگشتان، تحت تاثیر تغییرات دمایی تغییر می‌کنند. انگشتان در دمای بالا بزرگتر بوده و در هوای سرد، کوچکتر می شوند. بهترین زمان برای اندازه گیری سایز انگشتان، اندازه گرفتن آنها در هوای گرم در انتهای یک روز است، زیرا در این زمان انگشتان بزرگترین اندازه ممکن خود را خواهند داشت.

سایز انگشتر خود را بیش از یک بار اندازه بگیرید!

از آنجایی که یک انگشتر، باید طوری اندازه ی دست ما باشد که نه خیلی راحت درون آن بچرخد و نه خیلی روی انگشت فشار بیاورد، بهتر است چندین بار اندازه انگشتر طلا ی خود را بررسی کنیم تا به بهترین سایز ممکن دست پیدا کنیم.

سایز انگشتان با یکدیگر متفاوت اند!

انگشتان یک شخص با یکدیگر یک اندازه نیستند و در بسیاری از مواقع انگشت مشابه، یک دست با دست دیگر از سایزهای متفاوتی برخوردار است. لذا بهتر است حتما اندازه ی همان انگشتی که قرار است حلقه برای آن خریداری شود را اندازه گیری کنیم.

حواسمان به اندازه بند انگشتان نیز باشد!

در برخی افراد اندازه قسمتی پایینی انگشت که انگشتر در آن ناحیه قرار می گیرد کوچک‌تر از قسمت بند انگشت بوده و در این موارد بهتر است سایز بند انگشت نیز لحاظ شده و در انتها، انگشتری انتخاب شود که سایزی بین بند انگشت و قسمت انتهایی انگشت دارد تا امکان استفاده از آن برای شخص راحت‌تر باشد.

اندازه بند انگشتان برای سایز انگشتر

سایز بزرگتر را انتخاب کنید!

همیشه اگر در انتخاب اندازه انگشتر به دو سایز نزدیک به هم برخوردید و در هنگام اندازه گیری با استفاده از دو روش مختلف، دو سایز متفاوت بدست آمد؛ هنگام خرید بهتر است یا با یک شخص حرفه‌ای مشورت داشته باشید. و یا اینکه اگر امکان چنین کاری برای شما وجود نداشت، سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

جمع بندی :

بنابراین، به این نتیجه می رسیم که بدست آوردن اندازه انگشتر طلا در منزل، کار سختی نخواهد بود و می توان با استفاده از هر کدام از روش‌های یاد شده، به راحتی اندازه انگشتر طلا ی خودمان و یا شخصی که قرار است برای او انگشتری تهیه کنیم را بدست آوریم.

فقط کافیست دقت لازم را داشته باشیم و همینطور به نکات مهمی که عنوان شده توجه داشته باشیم.

دانستن این روش‌ها با توجه به اینکه امکان تهیه و سفارش هر نوع انگشتری در حال حاضر از طریق وبسایت گالری طلا و سنگ فرهاد فراهم است، بسیار کمک کننده خواهد بود.

درصورت تمایل می توانید از جدیدترین و بروزترین مدل های انگشتر طلا که در بخش فروشگاه وجود دارد بازدید کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *