مقالات آموزشی

معرفی انواع دستبند طلا

انواع دستبند طلا

دستبند طلا از گذشته تا به حال جزء اولین انتخاب ها بعد از شنیدن نام طلا برای خانم ها بوده است و بدیهی است، جلوه ی زیبای آن و تنوعی که انواع مدل دستبند دارد باعث شده تا اولویت هر شخصی در هنگام خرید باشد.

از آنجا که ما در گالری طلا و سنگ فرهاد علاوه بر فروش انواع طلاهای به روز درصدد بالا بردن سطح اطلاعات شما نیز هستیم، در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستبند طلا زنانه که این روز ها مورد استفاده قرار می گیرد آشنا کنیم.

ساده ترین راه برای انتخاب انواع دستبند طلا توجه به مدل و سبک آنهاست. اینکه شما با کدام استایلتان

می خواهید آن را استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است، چرا که هر کدام از انواع مدل های دستبند طلا مناسب استایل خاصی هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

انواع دستبند زنجیری

دستبند طلا زنجیری همانطور که از نام آن ها پیداست، تشکیل شده از چندین قطعه هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک زنجیر را می سازند. در طراحی این نوع از انواع دستبند طلا بیشتر از فلز خالص استفاده   می شود که این فلز می تواند طلا، نقره، کروم و یا دیگر فلز ها باشد، اما گاهی اوقات از انواع سنگ های قیمتی نیز در آن استفاده می شود که جلوه ی لوکس تری به آن می دهد.

دستبند زنجیری طلا

دستبند زنجیری از انواع زیور آلاتی است که هم در خانم ها و هم در آقایان به شدت مورد استقبال قرار گرفته و جزء ترند های روز دنیا است. امروزه مدل زنجیری برای گوشواره طلا نیز فراوان استفاده می شود.

از این رو می توان آن را با هر استایلی ست کرد و در هر موقعیت و مکانی استفاده کرد چراکه دستبند زنجیری  در همه موارد جزء زیباترین هاست.

دستبند طلا پیوندی

 می توان به راحتی از نام دستبند پیوندی پی برد که این نوع دستبند از پیوند چندین جزء تزیینی به یکدیگر تشکیل شده است. این اجزای تزیینی می تواند سنگ های قیمتی و یا فلزات گرانبها باشند. استفاده از  این مدل در نیم ست طلا نیز مد شده است.

دستبند پیوندی طلا

دستبند پیوندی را به راحتی می توان با هر استایلی استفاده کرد.

دستبند تنیسی

می توان گفت دستبند های تنیسی همان دستبند های پیوندی هستند که گذر زمان باعث شده تا ظاهری کلاسیک تر و امروزی تر به خود گیرند. این نوع دستبند ها به دلیل اینکه در ساختشان از سنگ هایی یکسان استفاده می شود ظاهری یکپارچه دارند. این سنگ ها میتوانند از جنس الماس، سواروسکی و غیره باشند.

همانطور که تا به این اینجا گفته شد وجود سنگ های با ارزش و گرانبها، آن هم به صورت یکپارچه در دستبند تنیسی باعث شده تا این نوع دستبند در گروه باارزش ترین ها و گران قیمت ترین ها قرار گیرد. این مدل برای گردنبند طلا نیز به کار می رود.

به همین خاطر شما میتوانید این دستبند زیبا را در مهمانی و مراسمات رسمی و خاص استفاده کنید و همچون الماس بدرخشید.

دستبند طلا تنیسی

انواع دستبند طلا کاف

یکی از بهترین خصوصیات دستبند های کاف آن است که قابلیت تنظیم اندازه بر روی دست را دارند چرا که کامل بسته نمی شوند و وقتی روی مچ دست قرار می گیرند قسمتی از آن باز است که مچ دست دیده می شود.

دستبند طلا کاف

این نوع از زیور آلات، دستبند های عریض و ضخیمی هستند که نوع طلای آن در خانم ها به شدت مورد استقبال است و در آقایان بیشتر به صورت نقره یا چرم مورد استفاده قرار می گیرد.

در استفاده از دستبند کاف دقت کنید که به دلیل بزرگ بودن آنها دیگر زیور آلات شما ساده و ظریف باشند. این نوع دستبند طلا را نیز در مهمانی های رسمی و جشن های عروسی می توانید مورد استفاده قرار دهید. مدل کاف برای برطرف نمودن مشکل سایز  در انگشتر طلا نیز استفاده می شود.

دستبند النگویی

دستبند هایی النگویی غیر قابل انعطاف هستند و معمولا هیچ گونه قفلی برروی آنها موجود نیست. به همین دلیل باید برای استفاده از آن انگشتان خود را جمع کنید و آن را در مچ خود بیندازید.

دستبند النگویی طلا

دستبند های النگویی نسبت به دستبند های کاف از ضخامت و عرض کمتری برخوردار هستند.

به دلیل ظریف بودن آنها می توان آن را در همه نوع مراسم و در هر جایی به عنوان یک اکسسوری زیبا استفاده کرد.

دستبند النگویی باز

این نوع دستبند ها تمامی خصوصیات دستبند های النگویی که در بالا گفته شد را دارا هستند فقط همانند دستبند های کاف بخشی از آنها باز است که این باعث شده تا در هنگام استفاده راحت تر  برروی مچ قرار گیرد. گاها این فاصله را با زنجیر پر می کنند تا بتوانید آن را به راحتی با قفلی ببندید و دیگر نگران افتادن آن از دستتان نباشید.

امروزه در میان خانم ها دستبندهای النگویی باز با نام دستبند قفلی نیز شناخته می شوند که نام علمی آن نیست اما در میان خانم ها رایج است.

دستبند النگویی بازدر انواع جدید این دستبند گاهی آن را به گونه ای می سازند که به صورت فنری و با غیر فنری  از یک قسمت باز شده و می توان آن را برروی مچ انداخت و استفاده کرد. در این صورت ظاهر دستبند یکپارچه تر و زیباتر می شود.

می توانید دستبند النگویی را در هر مهمانی به دستان خود بیندازید و از جلوه ی زیبای آن لذت ببرید.

دستبند ID

این مدل دستبند طلا یکی از انواع دستبند ها است که به نوعی می توان گفت یکی از زیر شاخه های دستبند زنجیری است که قسمتی از آن یک پلاک قرار می گیرد که این پلاک می تواند اسم شخص و یا هر نوشته ای دیگر باشد.

دستبند طلا ID 

دستبند مهره ای

یکی از محبوب ترین انواع دستبند طلا، دستبند مهره ای است که نوع طلای آن بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

همانطور که از نامش پیداست از کنار هم قرار گرفتن مهره هایی دایره ای شکل تشکیل می شود. برای پابند  نیز می توان ار این مدل استفاده کرد.

 

دستبند طلا مهره ایدستبند افسون (چارم)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا نام این نوع دستبند، افسون نهاده شده است. باید بگوییم در واقع در ساخت این نوع دستبند از مهره های افسون و یا چارم استفاده می شود که هرکدام معنی و نماد خاصی دارند.

دستبند افسون

در گذشته از این نوع دستبند به عنوان نماد خوش یمنی استفاده می شد. معمولا زنجیر این نوع دستبند جداگانه خریداری می شود و مهره ها روی آن سوار می شوند.

اما در نوع دیگر دستبند افسون که آن را با نام دستبند افسون ایتالیایی می شناسند، مهره های شیشه ای مستطیلی در کنار هم قرار می گیرند.

این نوع دستبند را می توانید با انواع استایل های رترو، وینتیج، اگزوتیک و گرانچ امتحان کنید و از متفاوت بودن نهراسید.

این نوع دستبند قابل استفاده در تمامی انواع استایل به خصوص استایل های اسپرت و مهمانی های دوستانه است.

همانطور که مشاهده کردید دستبند های طلای زنان انواع بسیار زیادی دارند که روز به روز به تعداد آن ها اضافه می شود.

این تنوع بسیار بالا در مدل های دستبند طلا باعث شده تا شما بتوانید با هر نوع استایل یک نوع دستبند و زیور آلات دیگر را استفاده کنید.

این تنوع مضراتی را نیز به همراه داشته که باعث می شود انتخاب سخت تر شود. اما اصلا نگران نباشید ما در گالری طلا و سنگ فرهاد همانند همیشه سعی می کنیم تا آگاهی شما را در زمینه طلا بالاتر برده تا در هنگام انتخاب دچار مشکل نشوید و با دانش کامل نسبت به خصوصیات زیور آلات دست به انتخاب آنها بزنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *