مقالات آموزشی

انتخاب جواهرات مناسب رنگ پوست

جواهرات مناسب رنگ پوست

وقتی صحبت از انتخاب جواهرات به میان می آید، خیلی ها با دیدن زیبایی و درخشش زیورآلات و بدون آنکه تحقیقی در مورد جواهرات مناسب رنگ پوست داشته باشند اقدام به خرید می کنند. این در حالیست که در تمامی مقالات گالری طلا و سنگ فرهاد به این نکته اشاره شده است که قبل از اقدام به خرید هرگونه زیورآلات اعم از گردنبند طلا ، آویز ها ، انگشتر طلا و … درمورد نکات مهم انتخاب آنها مطالعه و با اطلاعات کامل اقدام به خرید کنید.

یکی از مواردی که قبل از خرید جواهرات باید به آن توجه نمود، متناسب بودن آن با رنگ پوست است. در واقع می توان گفت انتخاب جواهرات مناسب رنگ پوست اقدامی است که قبل از خرید باید در مورد آن مطالعه و تحقیق داشت.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که جواهرات مناسب رنگ پوست خود را بدرستی انتخاب کنید تا به زیبایی هر چه تمام تر بدرخشید.

جواهرات مناسب رنگ پوست

جواهرات و رنگ پوست ارتباطی مستقیم و جدانشدنی از یکدیگر دارند، به طوری که زیباترین دستبند طلا هم بر روی پوستی که متناسب با آن ها نیستند، به خوبی به نظر نمی آیند و آن درخششی که باید را نخواهند داشت.

بنابراین مهم است که قبل از انتخاب، به نوع پوست خود و رنگ آن دقت کنید تا تناسب آن با نوع زیورآلات شما، زیبایی آن را دو چندان کند.

جواهرات مناسب با رنگ پوست

 

قبل از هر چیز لازم است تا رنگ پوست خود را بشناسید و مطمئن شوید که پوست شما در کدام دسته از پوست ها قرار دارد.

تشخیص نوع پوست

برخلاف تصور عموم که معمولا پوست را به سه دسته ی گندمی، سبزه و سفید تقسیم بندی می کنند، از نظر علمی پوست بر اساس توناژ رنگی که در آن دیده می شود به سه  نوع گرم، سرد و معمولی تقسیم بندی می شود.

بسیاری بر این باورند که اگر شخصی رنگ پوست روشن داشته باشد دارای پوست سرد و اگر پوستی تیره داشته باشد دارای پوست گرم است. در حالی که این موضوع صحیح نیست و ممکن است شخصی حتی با پوست روشن همچون نیکول کیدمن بازیگر سرشناس هالیوود دارای پوست گرم باشد.

خیلی مهم است که به توناژ و زمینه ی رنگ پوست دقت شود. در تقسیم بندی پوست ها هر کدام توناژ خاص خود را دارند.

  • پوست سرد

افرادی که پوست سرد دارند معمولا پوست هایی با توناژ قرمز، صورتی و یا آبی دارند. اگر به رگ های دست این افراد دقت کنید متوجه خواهید شد که رگ های دست آن ها آبی است که به راحتی و با دقت به آن می توانید پی به سرد بودن پوستشان ببرید.

افرادی که پوستشان در دسته ی پوست های سرد قرار می گیرد معمولا چشم هایی با رنگ روشن دارند این رنگ ها ممکن است طوسی، عسلی، سبز و یا آبی باشد و هم چنین رنگ موی آن ها معمولا بلوند، قهوه ای روشن، دودی و یا مشکی با توناژ های آبی و نقره ای دیده می شود.

البته در این مورد استثنائاتی ممکن است وجود داشته باشد اما نزدیک به 90 درصد از افرادی که پوست سردی دارند با این خصوصیات دیده می شوند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که پوستی سرد دارند می توانید با جواهرات مناسب رنگ پوست خود در ادامه آشنا شوید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که توناژ قرمز، صورتی و یا آبی را در پوست خود مشاهده می کنید پیشنهاد ما به شما طلای سفید و پلاتین است، چراکه این دو بر روی پوست سرد به زیبایی هرچه تمام تر دیده می شوند و درخشش بیشتری دارند. در انتخاب سنگ های قیمتی نیز می توانید به سراغ مروارید، یاقوت کبود، یاقوت ارغوانی، زمرد کبود، یاقوت سرخ، زمرد سبز، عقیق و کهربا بروید.

  • پوست گرم

افرادی که پوست گرم دارند پوستشان معمولا توناژ زرد، هلویی و یا طلایی دارد. اگر به دقت به رگ های دست این دسته از افراد نگاه کنید متوجه خواهید شدکه رگ های آن ها سبز است اما این به معنی سبز بودن رگ نیست، بلکه گرم بودن رنگ پوست رگ ها را به رنگ سبز نشان می دهد.

افرادی که پوست گرم دارند معمولا با موی مشکی دیده می شوند، البته رنگ موی دودی تیره و بلوند تیره نیز در بین آن ها یافت می شود اما به ندرت.

اگر پوست شما در دسته بندی انواع پوست ها جزء پوست های گرم است و توناژ زرد و یا هلویی و طلایی دارد بهترین انخاب برای شما زیور آلاتی با رنگ طلایی، زرد و یا رزگلد است که صورت شما را شاداب تر جوان تر و زیباتر نشان خواهد داد.

در انتخاب سنگ های قیمتی نیز، الکساندریت، سیترین، لعل، مورگانیت، زبرجد، یاقوت و الماس زرد بهترین انتخاب ها هستند.

  • پوست معمولی

در بین افرادی که پوست های سرد و یا گرم دارند افرادی دیده می شوند که برخی خصوصیات از هر دو نوع پوست گرم و سرد را دارند. این افراد در دسته پوست معمولی قرار دارند و ممکن است ترکیبی از هر دو نوع پوست باشند. ممکن است توناژ پوست آن ها زرد باشد اما موهای بلوند روشن داشته باشند و یا چشمانشان روشن باشد.

حالا به راحتی می توانید به نشانه های روی پوستتان و یا رنگ چشم و موهایتان دقت کنید و دریابید که پوستتان در کدام دسته قرار دارد. بعد از شناخت رنگ پوست نوبت به انتخاب جواهرات متناسب با آن می رسد.

اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که برخی خصوصیات پوست گرم و برخی خصوصیات پوست سرد را دارید شما فردی با پوست معمولی هستید که می توانید جواهرات مناسب هر گروه را استفاده کنید.

شاید برایتان جالب باشد اما در انتخاب نوع و رنگ جواهرات مهم است که فرم صورت شما نیز در نظر گرفته شود.

جواهرات مناسب شکل صورت

هر زنی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که او را از  دیگران متمایز می کند. هیچ دو چهره ای یکسان نیستند. صورت های مختلف به شکل هایگرد ، مربع ، بیضی و … وجود دارد. انتخاب جواهرات بر اساس فرم صورت ، ویژگی های هر زنی را برجسته می کند و زیبایی او را افزایش می دهد. صورت بیضی شکل در مقایسه با صورت شکل مربع ، با جواهرات متفاوتی تکمیل می شوند.

جواهرات مناسب شکل صورت

بدانید کدام مدل ها و سبک های زیورالات برای شکل صورت شما بهترین حالت را دارند تا تصویری خیره کننده از خود به نمایش بگذارید.

جواهرات مناسب صورت های گرد

منظور از صورت گرد در واقع صورت هایی است که عرض و پهنای آن طبیعی باشد. یعنی نه خیلی کشیدگی داشته باشد و نه خیلی پهنا، که در انتخاب نوع گوشواره طلا و گردن آویز برای این مدل صورت باید دقت کنید که گوشواره های آویز بلند و هم چنین گردنبند هایی با زنجیر بلند، متناسب این افراد است و صورت آنها را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد.

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت

جواهرات مناسب صورت مربعی شکل

این افراد که معمولا در قسمت فک صورتشان دارای زاویه هستند، بیشتر باید از گوشواره های منحنی و هم چنین گردنبند های منحنی و بلند استفاده کنند. استفاده از این نوع زیور آلات باعث می شود تا صورت آن ها زیباتر و بسیار جذاب به نظر برسد.

جواهران مناسب صورت بیضی شکل

این نوع افراد صورتشان کشیدگی بیشتری دارد. می توان گفت تقریبا همه نوع جواهرات به صورتشان می نشیند و می توانند به راحتی از انواع گوشواره ها و گردنبند ها استفاده کنند.

جواهرات مناسب صورت بیضی شکل

 

توجه داشته باشید که ویژگی های چهره خود را در انتخاب سرویس و نیم ست طلا  نیز در نظر داشته باشید.

همان طور که در این مقاله از سری مقالات گالری طلا و سنگ فرهاد خواندید، انتخاب جواهرات مناسب رنگ پوست بسیار حائز اهمیت است چرا که جواهرات مناسب رنگ پوست ، شما را زیباتر و جذاب تر نشان خواهد داد.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به زودی قصد سفارش و خرید طلا و جواهر را دارید پس از مطالعه ی این مقاله و با شناخت رنگ پوست خود می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

گالری طلا و سنگ فرهاد میزبان شما برای انتخاب و خرید جواهرات مناسب رنگ پوست شما است تا زیبا بدرخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *