مقالات آموزشی

راهنمای انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت

راهنمای انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت

گوشواره‌ طلا ، از جمله زیورآلاتی است که جلوه‌ی بسیاری به چهره و لباس شما می بخشد. اما اصول و نکاتی در مورد انتخاب گوشواره طلا وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها، می توانیم دست به انتخاب‌های مناسب تری بزنیم.

یکی از این نکات، توجه به فرم صورت و انتخاب مدل گوشواره بر اساس آن است. مدل گوشواره ی شما، تاثیر فراوانی در زیباتر جلوه کردن فرم چهره ی شما دارد؛ اما به شرط آن‌که به درستی انتخاب شده باشد. انتخاب گردنبند طلا نیز می تواند بر اساس بلندی یا کوتاهی گردن ، یقه لباس و … انجام شود.

در این مقاله از سلسله مقالات گالری طلا و سنگ فرهاد ، به یکی دیگر دغدغه‌های مهم مشتریان خود خواهیم پرداخت و نکات مهمی را پیرامون خرید گوشواره طلا با شما در میان خواهیم گذاشت.

نکات مهم در انتخاب گوشواره

گوشواره ، از آن دسته زیور آلاتی است که برای خرید آن باید به نکات فراوانی توجه کرد. از آن جایی که این شی زینتی در دو طرف صورت شما قرار می گیرد، می توان اذعان داشت که علاوه بر استایل کلی شما و به طور مخصوص بر روی زیبایی چهره‌ی شما، تاثیر فراوان دارد.

نکات مهم در انتخاب گوشواره طلا

نکته اساسی درباره ی خرید گوشواره  ، آن است که تمام تمرکز ما بر قابی است که توسط مدل موها و گوشواره ها، برای صورت شما ایجاد می‌شود.

بنابراین پکیجی از مسائل مربوط به مدل مو، مدل گوشواره و فرم صورت شما در این انتخاب سهیم هستند. در این مقاله، به مهم‌ترین بخش این نکات یعنی توجه به فرم صورت و تعیین مدل گوشواره مناسب بر اساس آن خواهیم پرداخت.

مشکلی که وجود دارد این است که اغلب افراد، از فرم حقیقی چهره ی خود آگاهی ندارند و در واقع، مرز بین صورت گرد و مربی و قلبی و کشیده و… را به سختی تشخیص می دهند.

بنابراین ناچاریم پیش از هرچیز شما را به چالش بکشیم که با استفاده از راهنمایی‌های این مطلب، فرم حقیقی صورت خود را نیز تشخیص دهید.

انواع فرم صورت و راه‌های تشخیص آن

صورت انسان، از نظر فرم و ساختار، دارای اجزایی مهم است که بسته به پهنی و برجستگی، فرم چهره را تعیین می کنند. فرم‌های متعدد و متنوعی از صورت در دنیای مد تعریف شده که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

صورت گرد:

به صورت هایی گفته می‌شود که عرض پیشانی، فک و گونه‌ها در آن باهم برابری می کنند و در دو جانب استخوان فک و در خط رویش مو، زاویه‎ی چشم‌گیری وجود ندارد.

صورت کشیده:

به صورت هایی گفته می‌شود که در آن، عرض پیشانی و استخوان فک در قسمت زیر لب ها، کشیده‌تر از عرض صورت باشد.

انواع فرم صورت و راه‌های تشخیص آن

صورت مربعی:

صورت هایی که مانند چهره‌های گرد، از اندازه‌های برابر برخورداند اما در قسمت فک و پیشانی دارای زاویه هستند، چهره‌های مربعی می گویند.

صورت مستطیلی:

به صورت‌های که کشیده‌ای که در قسمت فک و پیشانی دارای زاویه هستند، صورت مستطیلی می گویند.

صورت قلبی:

به صورت هایی اتلاق می‌شود که عرض آن‌ها در قسمت پیشانی (در واقع طول پیشانی) زیاد بوده و هرچه به پایین چهره نزدیک‌تر می شویم، از پهنای صورت کاسته می‌شود و در قسمت چانه به کمترین عرض ممکن می رسد.

همانطور که گفتیم، بجز این فرم ها، فرم‌های متعدد دیگری نیز برای چهره ی انسان تعریف شده که همگی به نوعی از این فرم‌ها مشتق می شوند.

انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت

احتمالاً هم کنون باید توانسته باشید تشخیص دهید که فرم صورت شما در کدام گروه است. حال که توانستیم استنباط صحیحی از فرم چهره ی خود داشته باشیم، بیایید ببینیم، بهترین مدل گوشواه طلا برای هر فرم چهره کدام است. البته فرم صورت و رنگ پوست می تواند در انتخاب سایر زیورالات مانند آویز طلا و نیم ست طلا نیز مهم باشد.

صورت‌های گرد

بهترین انتخاب برای کسانی که صورت‌های گرد دارند، گوشواره‌های رشته‌ای و گوشواره‌های آویز بلند است. چرا که این مدل گوشواره ها، باعث کشیده‌تر جلوه دادن صورت گردیده و فرم بیضی دلنشینی به چهره شما خواهد بخشید.

انتخاب گوشواره برای صورت گرد

صورت‌های کشیده

برای این صورت ها، معمولا از گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ و کوچک استفاده می‌شود.

فرم گرد این نوع گوشواره ها، سبب گرایش بخشیدن چهره‌های کشیده به سمت گردی بیشتر می شوند. البته گوشواره‌های میخی چسبان، گل‌گوش چسبان و گل‌گوش نگین دار نیز می تواند برای این چهره ها، انتخابی خاص به شمار برود.

انتخاب گوشواره برای صورت کشیده

صورت‌های مربعی

گوشواره هایی با مدل حلقه‌ای و گوی‌های آویز، برای این فرم‌های صورت بسیار جذاب خواهد بود. چرا که به فرم زاویه‌ای چهره شان، با منحنی خود، تعادل خواهد بخشید. همچنین گوشواره‌های اشکی آویز بلند و کوتاه نیز، به زیبایی این مدل چهره‌ها خواهد افزود.

انتخاب گوشواره برای صورت مربعی

صورت‌های مستطیلی

گوشواره‌های حلقه‌ای بلند، گوشواره‌های گل‌گوش کوتاه و گوشواره‌های میخی پیوسته چسبان، سبب فرم بخشیدن به صورت‌های مستیطی خواهد بود. از این رو این مدل گوشواره‌ها بیشتر از سایرین به آن‌ها توصیه می‌شود.

انتخاب گوشواره برای صورت مستطیلی

صورت‌های قلبی

از آنجایی که این گونه صورت ها، فرمی کشیده رو به پایین دارند، گوشواره هایی که عکس این جریان را طی می‌کنند، به آن‌ها جذابیتی فراوان می بخشند.

بنابراین اگر فرم صورت شما مدل قلبی است، از گوشواره‌های فرم اشکی، حلقه‌ای منعطف و آویز حلقه دار استفاده کنید.

نکته بسیار مهم آن است که تمامی توصیه‌های بالا، نسبی هستند و به شما در انتخاب بهتر، کمک خواهند کرد.

انتخاب گوشواره برای صورت قلبی

بدون شک آنچه در نهایت تعیین کننده است، سلیقه‌ی شما در هنگام خرید است. بجز نکاتی که به آن اشاره شد، نکات عمومی دیگری وجود دارند که هنگام انتخاب گوشواره ، باید به آن‌ها نیز توجه فرمایید.

نکات عمومی درباره فرم صورت و انتخاب گوشواره

گوشواره‌های بزرگ، معمولاً چهره را کوچک‌تر نشان می دهند. بنابراین کسانی که صورتی بزرگ دارند، با انتخاب گوشواره‌های بزرگ می توانند فرم صورت خود را کوچک‌تر جلوه کنند.

کسانی که صورتی کوچک و کودکانه دارند (به اصطلاح معروف، بیبی فیس ها) گوشواره‌های چسبی نگین دار کوچک و یا گوشواره ی نقطه‌ای برای شان بسیار مناسب‌تر از گوشواره‌های بزرگ حلقه‌ای است.

برای فرم‌های صورت و استایل‌های رسمی، گوشواره‌های چند رشته‌ای می توانند انتخاب جذابی باشند. همچنین گوشواره‌های چسیبده بالا رونده، به جذابیت این چهره‌ها خواهد افزود.

نکات عمومی درباره فرم صورت و انتخاب گوشواره

کسانی که غبغب بزرگی دارند و مایلند که در مهمانی‌ها و جشن‌ها کمتر مورد توجه قرار بگیرد، می توانند گوشواره‌های آویز نگین دار و گوشواره‌های آویز اشکی را انتخاب کنند.

انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت، راهی بسیار موثر برای افزودن بر زیبایی شما است. این شیوه همچنین به جلوه کردن هرچه بیشتر لباس‌های زیبای شما نیز خواهد افزود.

امیدواریم این مقاله نیز در کنار سایر مقالات ما، به شما جهت یک خرید هوشمندانه‌تر کمک کند. بخاطر داشته باشید که مهم‌ترین مسئله در انتخاب گوشواره و هر نوع طلای دیگر از قبیل انگشتر طلا ، انواع طلای مردانه ، دستبند طلا و … سلیقه‌ی همواره خوب شما است.

بنابراین به شم زیبایی شناسی خود اعتماد داشته باشید. گالری طلا و سنگ فرهاد، با ارائه‌ی گسترده‌ترین تنوع کاری، به صورت آنلاین و حضوری، آماده ی ارائه ی خدمات به شما مشتریان است.

با مراجعه به گالری آنلاین ما و خرید اینترنتی طلا و جواهر از ما، دست به خریدی هوشمندانه در میان خاص‌ترین کارهای بازار خواهید زد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *