مقالات آموزشی

انتخاب مدل گوشواره مناسب برای انواع مدلهای مو

انتخاب مدل گوشواره مناسب برای انواع مدل‌ های مو

یکی از ظریف‌ترین بخش‌های مربوط به دنیای خوش‌پوشان، ظرافت در سِت کردن مدل گوشواره طلا و مدل مو هاست.

فضای بین گوش و گردن تا شانه، فضایی است که با توجه به نوع بستن مو و انداختن گوشواره‌ی مناسب، در صورت هماهنگ بودن آن‌ها با هم، می‌تواند بسیار زیبا و چشم‌گیر و در صورت عدم هماهنگی، بسیار شلوغ و زننده باشد.

از آنجایی که مدل‌های مو و انواع مدل گوشواره طلا ، هر دو بسیار متنوع هستند، دانستن نکاتی درباره‌ی هماهنگ کردن این دو، از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

بنابراین در این مقاله از سلسله مقالات گالری طلا و سنگ فرهاد، به ارائه‌ی قواعدی برای کسب این مهارت ظریف خواهیم پرداخت.

چه مدل گوشواره‌ هایی با چه مدل موهایی هماهنگ هستند؟

تمام پیشنهادها و قواعدی که در این مقاله ارائه می‌شوند، به طور حتم نسبی هستند.

از آنجایی که هماهنگی نوع گوشواره طلا و مدل موی افراد در نهایت به فرم صورت، طول و قطر گردن، نوع اندام، رنگ پوست و عواملی نظیر این‌ها بستگی دارد، بنابراین همواره انتخاب نهایی، برعهده‌ی سلیقه‌ی خوب شما خواهد بود.

با این حال برای انواع مدل مو، پیشنهاداتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

موهای باز ساده

این مدل مو، به همراه مدل گوشواره‌ های میخیِ چسبانِ برجسته، بسیار زیباتر خواهد بود.

از آنجایی که موهای باز ساده، یک مدل موی روزمره و مناسب برای انواع مهمانی‌ها است، استفاده از سنگ و جواهرات براق به عنوان نگین گوشواره ، باعث درخشش آن لابه‌لای موهای شما شده و زیبایی و جلوه‌ی بی‌نظیری به شما خواهد بخشید.

همچنین اگر پرسینگ‌های زیادی بر روی گوش خود دارید، می‌توانید از مدل گوشواره‌ های میخی متعدد استفاده کنید تا این درخشندگی مضاعف گردد. در صورت استفاده از گوشواره‌ های متعدد بر روی گوش، پیشنهاد می‌شود از یک رنگ طلا و نگین برای آن‌ها استفاده کنید.

گوشواره برای موهای باز ساده

مدل موی جمع شده (به اصطلاح گوجه‌ای)

برای این مدل مو ، گوشواره‌ های اشکی جواهرنشان، یک انتخاب هوشمندانه است.

از آن‌جایی که جمع کردن موها به شکل گوجه‌ای برای مناسبت‌های رسمی بسیار متداول است، مدل گوشواره اشکی بلند و برجسته، نمای درخشانی به گردن و شانه‌های شما خواهد داد و طبیعت کلاسیک این قِسم گوشواره‌ها، با آن مدل مو هم‌خوانی کامل دارد.

سعی کنید در انتخاب اندازه و رنگ جواهر این مدل گوشواره ، به رنگ پوست و طول گردن خود توجه کنید. استفاده از انواع طلا و جواهر براق مانند گردنبند طلا ، انگشتر طلا  و … با رنگ‌های گرم، گزینه‌ی خوبی برای پر کردن فضای خالی صورت و گردن شما با این مدل مو خواهد بود.

گوشواره برای مدل موی جمع شده (به اصطلاح گوجه‌ای)

موهای کوتاه و مدل پسرانه

برای این مدل مو نیز، مانند موهای گوجه ای، انتخاب انواع مدل گوشواره‌ طلا ی مناسب، کار آسانی نیست.

با این حال یک پیشنهاد خوب برای این مدل مو، می‌تواند انواع گوشواره‌ های پیوسته چسبان و گوشواره‌ های بخیه‌ای و ترجیحاً از نوع کار شده باشد.

این مدل گوشواره با طبیعت غیر تجمّلی خود، همخوانی زیادی با موهای کوتاه و مخصوصاً مدل موی پسرانه دارد.

فرم یک‌ رنگ این مدل گوشواره‌ ها جلوه‌ی بیشتری با این مدل مو دارند و در انواع کار شده‌اش، سنگ‌های الماس و کریستال بیشتر از بقیه پیشنهاد می‌شوند.

گوشواره برای موهای کوتاه و مدل پسرانه

انواع موهای شینیون شده

برای این مدل مو، مدل گوشواره‌ های حلقه‌ای مدل ایستاده و حلقه‌ای کار شده و طرح‌دار، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

وقتی موها شینیون می‌شوند، فضای زیادی بین سر و شانه‌ها ایجاد می‌کنند که گوشواره‌ی شما می‌تواند زینت‌ بخش این فضا باشد. بنابراین، مدل گوشواره‌ هایی که از زوایای مختف قابل رویت باشند، در اولویت خواهند بود.

به‌ جز گوشواره‌ های حلقه‌ای کارشده، گوشواره‌ های آویز بلند و باریک نیز می‌توانند جزو کاندیداها باشند. همچنین درخشش همه جانبه‌ی گوشواره‌ های حلقه‌ای ایستاده که سراسر آن با سنگی مانند الماس کار شده باشد، یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود.

گوشواره برای انواع موهای شینیون شده

مدل موی دم اسبی

برای این مدل مو، مدل گوشواره‌ های گل‌گوش چسبان و گل‌گوش نگین دار، بسیار مناسب و زیبا است. البته برای این مدل مو، دسته بندی‌هایی نیز وجود دارد.

دسته بندی‌ای که بر اساس میزان بالا یا پایین بودن گره موها انجام می‌شود.

اگر موهایتان را بالای سر ببندید، می‌توانید آن را با گوشواره‌ های  بزرگ کارشده مزین کنید و چنانچه موهای خود را پشت سر ببندید، می‌توانید از مدل گوشواره حلقه کوچک، یا میخی تک نگین متوسط و همچنین گوشواره‌ های میخی کوچک متعدد نیز در امتداد پرسینگ‌های خود استفاده کنید. همه‌ی این مدل‌ها می‌تواند در هماهنگی کامل با موهای شما باشد.

گوشواره برای مدل موی دم اسبی

موهای تا سرشانه

برای موهای نیمه کوتاه که تا سر شانه‌ها می‌رسند، مدل گوشواره‌ های گل‌گوش بلند و طرح‌دار بسیار مناسب هستند. گل گوش را می توان به راحتی با انواع دستبند طلا و گردنبند طلا ست کرد.

از آنجایی که این مدل مو، خطی عرضی در امتداد شانه‌ها ایجاد می‌کند، بنابراین این خط می‌تواند معیار خوبی برای انتخاب اندازه‌ی گوشواره باشد.

با موهای تا سر شانه، می‌توان انواع مدل گوشواره‌ های بزرگ و رنگی و یا طرح دار را سِت کرد، اما باید توجه داشته باشید که طول آن از خط شانه پایین‌تر نیاید. در این صورت، این مدل گوشواره‌ها می‌تواند زیبایی بیشتری به چهره و موهای شما ببخشد.

گوشواره برای موهای تا سرشانه

موهای فر

نکته‌ای که درباره‌ی موهای فر وجود دارد، احتمال بالای گیر کردن مو به گوشواره است.

اغلب خانم‌های دارای موی فر با این مسئله دست و پنجه نرم کرده‌اند. بنابراین استفاده از گوشواره‌ های جواهرنشان و همچنین گوشواره‌ های آویز نگین دار همگی می‌توانند برای موفرفری‌ها چالش برانگیز باشند.

بهترین پیشنهاد گوشواره طلا برای موهای فر،  مدل گوشواره‌ های حلقه‌ای ساده هستند که هم خطر این چالش را کم کرده و هم فرم حلقه‌ای آن، می‌تواند هماهنگی زیبایی با حلقه‌های فرِ مو داشته باشد. در صورتی که به سنگ و جواهر هم علاقه دارید، پیشنهاد بعدی می‌تواند یک جفت گوشواره‌ ی میخی نگین دار باشد.

گوشواره برای موهای فر

موهای ریخته بر یک طرف شانه

بهترین پیشنهاد برای این مدل مو، مدل گوشواره‌ های آویز اشک بلند سنگ دار است.

این ترکیب، یکی از آن ترکیب‌های ساده‌ی زیباست که همواره بر مُد سوار است و هیچ وقت از مد نمی‌افتد. جلوه‌ی زیبایی چشم‌گیر زنانه و سادگی و رسمیت توامان، از دیگر ویژگی‌های این ترکیب است.

مزیت گوشواره‌ های آویز اشک بلند سنگ دار در این است که می‌توانید رنگ سنگ آن را با رنگ لباس و یا حتی با رنگ چشم خود هماهنگ کنید. نکته‌ی آخر درباره‌ی این ترکیب آن است که اگر از گوشواره‌ های آویز بسیار بلند استفاده کنید، می‌توانند صورت شما را کشیده‌تر از آنچه که هست نشان دهند.

گوشواره برای موهای ریخته بر یک طرف شانه

موهای افشان نیمه جمع‌ شده

این مدل که بیشتر در موهای بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد، به جهت آنکه صورت را مرکز توجه قرار می‌دهد، نیازمند جلوه‌ی بیشتر زیبایی زنانه‌ی چهره‌ی شما خواهد بود و این کاری است که مدل  گوشواره‌ های میخی چسبان نگین دار، به بهترین شکل برای شما انجام می‌دهند.

گوشواره‌ ای با نگین الماس یا زیرکونیوم یا موزانایت رنگی، در کنار این مدل مو، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. اما مراقب باشید که از انتخاب نگین‌های خیلی بزرگ با این مدل مو اجتناب کنید.

گوشواره برای موهای افشان نیمه جمع‌ شده

جمع بندی و نتیجه گیری

هماهنگی مدل گوشوار و موها در کنار سایر نکات، می‌تواند تاثیر شگرفی در جلوه‌ی زیبایی شما باشد و ما تلاش کردیم تا در این مقاله، متداول‌ترین ترکیب‌های این دو را به شما ارائه دهیم.

از آنجایی که درخشش و نمود بیشتر جواهرات ما بر چهره و اندام شما، باعث جلوه کردن هرچه زیباتر کارهای ماست، ارائه‌ی این اطلاعات به شما نیز باعث افتخار و مباهات ما خواهد بود.

گالری طلا و سنگ فرهاد، با گستره‌ای بی‌پایان از جدیدترین و به‌روزترین مدل‌های گوشواره ، دستبند طلا ، انواع طلای مردانه ، نیم ست طلا و … ، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات بصورت آنلاین و حضوری، به شما مشتریان است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *