مقالات آموزشی

راههای تشخیص طلای تقلبی از طلای اصل

راههای تشخیص طلای تقلبی از طلای اصل

می توان گفت تقریبا درصد بالایی از خانم ها و حتی آقایان نیز علاقه ی بسیار زیادی به انواع طلا از جمله گوشواره طلا  ، گردنبند طلا ،  انگشتر طلا و … دارند. این علاقه می تواند به دلیل با ارزش بودن این فلز گرانبها و یا قرار گرفتن آن در دسته ی زیور آلات بسیار زیبا باشد. البته از ویژگی سود آوری آن و همچنین سرمایه گذاری با طلا، نمی توان چشم پوشی کرد.

اما در این میان در بسیاری از موارد دیده شده است که خریداران طلا بدون هیچگونه اطلاعاتی در مورد نحوه ی تشخیص طلای تقلبی از طلای اصل اقدام به خرید می کنند و بعد از مدتی استفاده متوجه تقلبی بودن آن می شوند.

معمولا این خریداران اهمیتی به دریافت فاکتور نمی دهند و یا حتی بعد از دریافت فاکتور آن را مفقود می کنند و همین موضوع باعث می شود که هیچگونه راهی برای بازگشت سرمایه خود نداشته باشند، پس از این رو بسیار مهم است که شما به عنوان کسی که می خواهد بخشی از سرمایه اش را در این راه خرج کند، با راه های تشخیص طلای تقلبی از طلای اصل آشنا باشید.

گالری طلا و سنگ فرهاد به عنوان یک فروشنده که ضمانت فروش کالای اصل را به شما می کند، قصد دارد تا در این مقاله شما را با راه های تشخیص طلای تقلبی از اصل آشنا کند.

تشخیص طلای تقلبی

قبل از آنکه اقدام به هر گونه خرید از یک گالری طلا کنید اطمینان حاصل کنید که آن گالری اسم و رسم دار بوده و دارای فاکتوری با نشان گالری باشد. داشتن فاکتوری که نشان گالری بر روی آن وجود داشته باشد می تواند بعد از تشخیص طلای تقلبی به شما کمک کند تا از آن طریق به پیگیری از طریق مراجع قضایی بپردازید.

هم چنین سعی کنید از قدمت فروش گالری مطمئن شوید، این به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که آن طلا فروشی سال های بسیار در آن محل اقدام به فروش کرده و نام آن برای هر رهگذری آشنا باشد.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که همیشه چندین روش از روش های زیر را همزمان با یکدیگر امتحان کنید تا کامل مطمئن شوید که طلایی که می خرید اصل است.

تشخیص از طریق کد های حک شده بر روی طلا

بعد از حصول اطمینان از گالری مورد نظر، برای تشخیص طلای تقلبی ، هنگام خرید طلا به کد های حک شده بر روی طلا دقت کنید. این کد ها که بر روی طلا و پلاتین حک می شوند بارزترین نشانه ی اصل بودن طلاست. در واقع این اعداد و ارقام اطلاعاتی در مورد آن قطعه به شما می دهد که تقلبی و یا اصل بودن آن از این طریق مشخص می شود.

تشخیص طلای تقلبی از طریق کد های حک شده بر روی طلا

دقت کنید که این اعداد باید واضح و قابل خواندن باشند.
می توانید بعد از خواندن کد آن را در اینترنت جستجو کنید. اگر آن عدد جزئی از اعداد زیر بود شما با قطعه ای طلا سرو کار دارید. برای آنکه از روی این اعداد متوجه خلوص طلای خریداری شده شوید، بعد از دو رقم اول یک ویرگول گذاشته و دوباره آن را بخوانید. به طور مثال اگر عدد 999 بر روی طلا حک شده بود یعنی آن طلا 99،9 درصد دارای طلای خالص است.

⦁ کد مصنوعات طلا:

375 , 500, 583, 585, 750, 916, 958, 999

⦁ کد مصنوعات نقره

800 , 830, 875, 925, 960, 999

⦁ کد مصنوعات پلاتین

850, 900, 950, 999

تشخیص طلای تقلبی از روی کد

تشخیص طلای تقلبی با استفاده از سرکه

سرکه به راحتی می تواند شما را در تشخیص تقلبی و اصل بودن طلا یاری کند. برای این منظور طلا را در مقداری سرکه قرار دهید و مدتی صبر کنید اگر بعد از مدت زمان 5 دقیقه سیاه شد می توانید مطمئن شوید که آن قطعه طلا نیست.

همچنین بخوانید: عیار طلا چیست و چگونه مشخص می شود؟

تشخیص طلای اصل با استفاده از یخ

شاید بعد از شنیدن نام یخ تعجب کنید و با خود بگویید که چگونه می شود از این طریق طلای تقلبی را از طلای اصل شناخت.
در بین تمامی فلزات طلا جزء بالاترین و بیشترین رساناهای گرماست. پس به این طریق می توانید طلا را بر روی قطعه ای یخ قرار دهید اگر آن قطعه طلای اصل باشد یخ به سرعت شروع به ذوب شدن می کند. به گونه ای که ممکن است حس کنید یخ را بر روی جسم داغی قرار داده اید.

تشخیص طلای  تقلبی از طریق خاصیت آهنربایی

باید بدانید که طلای اصل به هیچ وجه به آهنربا نمی چسبد. پس می توانید با به همراه داشتن یک آهنربا و سنجش خاصیت مغناطیسی قطعه ی مورد نظر، از اصل بودن آن مطمئن شوید.

بعضی افراد سودجو فلزات دیگری که ارزش خیلی پایینی دارند را با لایه ی نازکی از طلا روکش می کنند و می فروشند. در تشخیص مغناطیسی، این نوع فلزات به آهنربا می چسبند که این موضوع نشان دهنده ی تقلبی بودن طلا است.

تشخیص طلای تقلبی با آهن ربا

شناخت از طریق حروف هک شده بر روی طلا

همانطور که در بالا گفته شد کد هایی بر روی طلا حک شده که می توانید از آنها برای تشخیص طلای تقلبی استفاده نمایید.
خوب است بدانید درکنار این کد های اصلی حروفی نیز حک شده اند که دربین آنها T نشان دهنده ی تهران E نشان دهنده ی اصفهان و M نشان دهنده ی مشهد است و شماره ای که در کنار این حروف است نشان دهنده ی شماره ی ثبت کارخانه در سازمان استاندارد و اتحادیه ی کشوری است.

تشخیص طلای تقلبی از طریق آسیب دیدن

درمورد تشخیص طلای سفید از نقره نیز خوب است بدانید که نقره با گذر زمان تیره می شود و رنگ آن رو به سیاهی می رود.
می توانید قطعه ی طلا را بر روی یک سرامیک که بدون لعاب است بکشید. مشاهده خواهید کرد که اگر آن قطعه طلا باشد ردی طلایی و اگر نقره باشد ردی مشکی بر جای خواهد گذاشت.

برخی از روش های بالا در هنگام خرید طلا قابل انجام است، همانند خواندن کد های روی طلا، تشخیص طلای تقلبی از طریق آهنربا و … که این روش ها را شما می توانید به راحتی در همان محل خریداری اجرا کنید و پس از اطمینان یافتن از اصالت طلای مورد نظر اقدام به خرید آن کنید.

البته نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، این است که این روزها کمتر شاهد این دست اتفاقات هستیم. اما بد نیست که اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و قبل از انجام هرگونه خرید حتی خرید هایی غیر از طلا اطلاعات لازم را در مورد کالایی که مورد پسند واقع شده بالا ببریم.

پس با توجه به نکات گفته شده قبل از آنکه حتی تصمیم به خرید طلا کنید اطلاعات خود را در زمینه ی طلا بالا ببرید. می توانید برای این منظور از قسمت مقالات سایت گالری طلا و سنگ فرهاد دیدن کنید. پس از بالا بردن اطلاعات نیاز است که از مکانی که می خواهید از آن خرید انجام دهید اطمینان حاصل کنید. چرا که این نکته در تشخیص طلای تقلبی و اصل از هرچیز دیگری مهم تر است.

خوشحالیم که با سابقه ای بالغ بر 25 سال در زمینه ی فروش طلا و سنگ این اطمینان را در قلب و ذهن تمامی مشتریان خود ایجاد کرده ایم که بدون کوچکترین دغدغه و با اطمینان از اصل بودن طلا های موجود در گالری اقدام به خرید کنند.

گالری فرهاد فروشنده انواع طلای زنانه و مردانه از جمله نیم ست طلا  ، دستبند طلا ،  پابند طلا ، آویز طلا و سایر زیورآلات مردانه زنانه و کودک بصورت آنلاین و حضوری می باشد و همچنین می توانید گردنبند اسم طلا ی خود و یا عزیزانتان را سفارش دهید. طراحان ما برای هر اسمی طرحهای منحصر بفرد ارائه می دهند.
گالری طلا و سنگ فرهاد اصالت طلای به فروش رسیده را تضمین می کند. پس با اطمینان و همین حالا از ما خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *