مقالات آموزشی

نکاتی مهم در خرید گردنبند مروارید

گردنبند مروارید

وقتی از گردنبند مروارید سخن به میان می آید، نیمی از افراد تنها به یاد رشته ای از سنگ های سفیدرنگ به هم پیوسته می افتند که بیشتر مناسب مادربزرگ ها است!

حال آن که با یک مراجعه ی ساده به فهرست کارهای گالری طلا و سنگ فرهاد به سادگی در می یابید که این جواهر ارزشمند نیز با گذر زمان دستخوش تغییرات کاربردی ای در صنعت طلا و جواهر شده و امروزه می تواند هم‌ رده ی گردنبند طلا ، پاسخگوی سلیقه ی همه ی سنین و همه ی استایل ها باشد.

هرچند برای این امر، ضروری است که به هنگام خرید گردنبند مروارید و دیگر زیواآلات مانند گوشواره طلا و …، به نکات بسیار مهمی که در این مقاله به آن ها می پردازیم توجه فرمایید.

نکاتی مهم در خرید گردنبند مروارید

معیارهای خرید گردنبند مروارید

مروارید، جواهری ست که در تمام طول تاریخ مورد استفاده بوده و در تمام اعصار، همچون الماس و یاقوت و زمرد، جزو زیورآلات فراگیر جهان به شمار می رفته است و امروزه نیز مرواریددر ساخت انواع گوشواره ، گردنبند اسم طلا ، نیم ست طلا ، انگشتر ، دستبند طلا و دیگر محصولات جنس طلا بکار می رود.

گردنبند مروارید، یکی از فراگیرترین انواع جواهر در جهان است و با ضریب تقریبی بالا می توان اذعان داشت که اغلب خانم ها در سراسر جهان، در طول عمر خود حداقل یک گردنبند مروارید خواهند داشت.

اما با این حال همانطور که پیش از این گفتیم، با توجه به پیشینه ی کاربرد مروارید در صنعت جواهر، وقتی اسم از گردنبند مروارید به میان می آید، نخستین چیزی که در خاطر اغلب افراد تداعی می شود، یک رشته ی به هم پیوسته ی مروارید است که بیشتر سبکی سنتی و کلاسیک دارد.

با آن که همین رشته ی بهم پیوسته نیز اگر با اصولی که در این مقاله گفته می شود انتخاب و استفاده شود، می تواند چندین سبک مختلف استایل را به شما هدیه دهد، اما آنچه می خواهیم بدانید این است که مدل های امروزی ساخت گردنبندهای مروارید، تفاوتی چشم گیر وتنوعی بی نظیر را در دنیای جواهرات ایجاد کرده و معیارها و شاخص های متفاوتی وجود دارند که با توجه به آن ها، هر فرد با هر سلیقه و برای هرکاربردی می تواند یک گردنبند مروارید برای خود انتخاب کند.

ما در اینجا چند شاخص اصلی این انتخاب را با شما در میان می گذاریم. شاخص هایی مانند طول گردنبند، ابعاد دانه های مروارید، رنگ مروارید و مدل و فرم کلی گردنبند، عوامل مورد بررسی این مقاله هستند.


نکاتی مهم در خرید گردنبند مروارید

طول مناسب گردنبند مروارید

اگر شما نیز عاشق گردنبندهای کلاسیک مروارید رشته ای هستید، باید بدانید که انتخاب صحیح طول گردنبند، مهم ترین شاخصه ی کاربری گردنبند شما است.

گردنبند مروارید با طولهای متفاوت، می تواند استایل های مختلف و کاربردهای متمایزی را برای شما فراهم کند که با توجه به مناسبت، نوع لباس و یا محیطی که می خواهید در آن از گردنبند استفاده کنید، انتخاب می شود.

بنابراین بهتر است که دسته بندی طول های مختلف گردنبندهای مروارید و کاربرد آن ها را بدانید:

دسته بندی گردنبندهای مروارید از نظر طول رشته

دسته بندی گردنبندهای مروارید از نظر طول رشته

1- گردنبند مروارید Choker 

یا گلوبند، به گردنبندهایی با طول تقریبی 40 سانتی‌متر گفته می شود که مناسب برای مراسم های رسمی با لباس رسمی هستند. این گونه گردنبندها علاوه بر پیراهن های رسمی، برای تاپ های بندی و یا تاپ های یقه دریایی و شلوار جین نیز مناسب هستند.

2- گردنبند مروارید Princess

گردنبندهایی با طول تقریبی 45 سانتی‌متر که کاربرد آن ها تقریباً مشابه مورد اول است و بیشتر در مراسم های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

3- گردنبند مروارید Matinee

گردنبندهایی با طول 55 تا 60 سانتی‌متری که مرز بین دنیای رسمی و راحتی محسوب می شوند.

این طول از گردنبندهای مروارید، مناسب محیط های غیر رسمی و محافل خودمانی بوده و همچنین برای خانم هایی که محیط کارشان زنانه است (مانند مزون داران، طراحان لباس عروس، آرایشگران و…) در صورتی که مایل به استفاده از گردنبند مروارید به همراه کت شلوار و یا لباس اسپورت کار هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

4- گردنبند مروارید Opera 

گردنبندهایی با طول بیش از 75 سانتی متر در این دسته بندی قرار می گیرند. سایز دقیق این گردنبند، بسته به فرم بدن خانم ها انتخاب می شود و معیارهای سنجش مخصوصی دارد.

به این صورت خانم هایی با بالاتنه ی بزرگ تر، با انتخاب گردنبند مروارید اپرای بلندتر (تا حدود 90 سانتی‌متر) می توانند بالاتنه ی خود را کشیده تر جلوه دهند و برای خانم هایی که بالاتنه ی کوچکی دارند، درصورت تمایل به استفاده از گردنبند مروارید اپرا، طولی بیش از همان 75 سانتی‌متر را به آن ها پیشنهاد نمی دهیم.

نکته ی ویژه ی انتخاب گردنبند مروارید اپرا آن است که می توان آن را با چرخاندن دور گردن به گردنبند چند رشته ای در دسته بندی های 1 و 2 قرار دارد و استفاده های متفاوتی از آن برد.

فرم و مدل مناسب گردنبند مروارید

فرم و مدل مناسب گردنبند مروارید

شاخص دیگری که در انتخاب گردنبند مروارید حائز اهمیت است، فرم و مدل گردنبند از لحاظ اندازه ی دانه های استفاده شده و نحوه ی قرار گیری آن هاست.

مدل های مختلف گردنبند مروارید، دسته بندی های بسیاری را در مدل سازی آن ایجاد می کند که در این مقاله به شرح برخی از رایج ترین آن ها خواهیم پرداخت.

یکی از مدل های رایج گردنبند مروارید، به این شکل است که بزرگ ترین دانه در وسط قرار گرفته و سایر دانه ها از دو طرف به تدریج کوچک تر می شوند.

این مدل از گردنبند که می توانند بخشی از یک زنجیر نیز باشند، باعث کشیده تر جلوه کردن بالاتنه ی شخص شده و زیبایی چشم گیری به بدن انسان می بخشد.

گاهی می توان از یک دانه ی مروارید کامل، زیبا و چشم گیر، در وسط یک زنجیر گردنبند استفاده کرد. مدلی ساده که بسیار هم پر طرفدار است.

مدل رایج دیگر ، استفاده از مرواریدهای درشت به عنوان نگین میانی گردنبند است. این مدل برای گردنبند های تک سنگه نیز بسیار مناسب هستند.

مرواریدها لزوماً نباید دایره ای شکل باشند. طبیعت این سنگ ها به گونه ای است که گاهی به صورت بدون تقارن یا بیضی شکل پرورش می یابند.

به این گونه سنگ ها که دارای شکل طبیعی و آزاد است مروارید باروک نیز گفته می شود. مدل های خلاقانه ای که با توجه به ظاهر هر مروارید می توان از این سنگ های بی تقارن و طبیعی خلق کرد، و همچنین طبیعی بودن و پرورشی نبودن آن ها، باعث ارزشمندتر شدن این مدل از مروارید ها است.

گردنبند طلا با دانه های مروارید باروک

گردنبند با دانه های مروارید باروک (اشکال نا متقارن)

امروزه در مدل های مختلف گردنبند مروارید، بخش ها و برش هایی از صدف مادر را نیز به صورت عمدی به کار می برند که به خاطر طرح های خلاقانه ای که به کار می دهد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در زمره ی کارهای مدرن پرطرفدار سال های اخیر است.

رنگ و جنس مناسب گردنبند مروارید

با آنکه اغلب ما مرواریدها را سنگ هایی با رنگ سفید می شناسیم اما مروارید می تواند رنگ های بسیار متفاوتی داشته باشد. طیف رنگ های صورتی، طلایی و حتی مشکی. امروزه تک مرواید در ساخت انگشتر طلا نیز بکار می رود.

جالب است بدانید که حتی رنگ سفید مروارید نیز دارای طیف گسترده ای از رنگ ها و برق های متفاوت است.

نکته ی مهم درباره ی رنگ مناسب گردنبند مروارید این است که اگر رنگ پوست شما رنگی گرم محسوب می شود، طیف رنگ های زرد و شیری و قهوه ای بهترین گزینه ی انتخاب مروارید است که معمولاً نیز با زنجیر یا گردنبند طلای زرد، هم‌سنگ می شود.

و اگر رنگ پوست شما روشن و سرد می باشد، مرواریدهایی با طیف رنگی سفید متالیک، خاکستری و آبی را برگزیده و با طلای سفید و یا نقره هم سنگ نمایید.

مدل ها و رنگ ها و طرح های گردنبند مروارید در جهان بی پایان است. آنچه می خواستیم در طول این مطلب به آن اشاره کنیم این بود که گردنبند مروارید برای همه ی سلیقه ها و همه ی استایل ها می تواند گزینه ای مناسب برای شما داشته باشد.

جستجوی بیشتر و آشنایی با مدل های مختلف این نوع گردنبند، بدون شک شما را نیز در زمره ی عاشقان مروارید جای خواهد داد.

گردنبند مروارید از کجا بخرم؟

گالری طلا و سنگ فرهاد، برای همه ی سبک ها و سلیقه ها، و برای همه ی مناسبت ها و همه ی استایل ها، نمونه کارهای مروارید متناسبی در فهرست کارهای خود دارد که با مراجعه به صفحه فروش گردنبند و یا با مراجعه ی حضوری به فروشگاه گالری فرهاد، می توانید بهترین انتخاب ها را برای خرید گردنبند مروارید در اختیار داشته باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *