مقالات آموزشی

10 نکته مهم در مورد حلقه تعهد

10 نکته مهم در مورد حلقه تعهد

در سال‌های اخیر، حلقه تعهد به یک نماد ایده‌آل برای نشان دادن تعهد طرفین به یکدیگر تبدیل شده‌اند. بسیاری از افراد مشهور در سطح جهان در ترویج این فرهنگ نقش داشته‌اند و حالا تبادل انگشتر طلا یا حلقه بین طرفین ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار شده و البته در کنار این اهمیت، کمی آشفتگی در مورد دلیل و معنای این کار نیز به وجود آمده است.

در این محتوا گالری طلا و سنگ فرهاد سعی بر این دارد تا با پاسخ به برخی سوالات متداول در مورد این موضوع تا حد ممکن این آشفتگی را به حداقل برساند.

1- منظور از حلقه تعهد چیست؟

امروزه حلقه‌هایی که برای نشان تعهد به کار می‌روند به عنوان روشی محبوب برای زوج‌ها، دوستان و یا خانواده جهت نشان دادن تعهد و عشق به یکدیگر شناخته شده‌اند. البته هدیه دادن سایر زیوآلات مانند گوشواره طلا  ، انواع طلای مردانه و زنانه ، گردنبند طلا و … نیز مرسوم شده است اما هیچکدام نمی توانند جای حلقه طلا را بگیرند.

از این حلقه‌ها به عنوان یادآوری برای قول و تعهدی که بین دو طرف رد و بدل شده است استفاده می‌شود. تصور عام بر این است که حلقه‌های تعهد فقط بین زوجین رد و بدل می‌شوند ولی در واقع این حلقه‌ها می‌توانند بین اعضا یک خانواده، بین دو دوست و حتی برای یک شخص در نظر گرفته شوند.

به طور مثال برای شخصی مذهبی یک حلقه تعهد می‌تواند به منظور تعهد وی به پروردگارش استفاده شود؛ همانطور که مشاهده می‌شود در مورد این حلقه‌ها قاعده و قانون خاصی وجود ندارد.

منظور از حلقه تعهد چیست

2- معنی و هدف استفاده از حلقه تعهد چیست؟

بر خلاف حلقه‌هایی که مختص نامزدی و یا ازدواج هستند، حلقه‌های تعهد می‌توانند معانی متفاوتی را برای دهنده حلقه و گیرنده آن تداعی کنند و چیزی که در این بین اهمیت دارد، خاص بودن این حلقه‌ها برای کسانی است که آن را رد و بدل می‌کنند.

اما به طور کلی این حلقه‌ها نشانه‌ی تعهد هستند و این تعهد برای هر دو نفری، متفاوت است.

3- تفاوت بین حلقه تعهد و حلقه‌ نامزدی چیست؟

حلقه‌ی نامزدی زمانی استفاده می‌شود که دو طرف در یک رابطه‌ی عاشقانه به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌خواهند به زودی با یکدیگر ازدواج کنند و زندگی مشترک خود را شروع نمایند.

این در حالی است که حلقه‌ی تعهد برای زوجی مناسب است که هنوز در رابطه‌ی خود به این مرحله نرسیده‌اند و در واقع می‌توان از آن به عنوان حلقه پیش‌نامزدی یاد کرد.

این حلقه مناسب زوج‌هایی است که می‌خواهند تعهد به یکدیگر را نشان دهند اما هنوز به مرحله ازدواج نرسیده‌اند.

تفاوت بین حلقه تعهد و حلقه‌ نامزدی چیست

4- تفاوت حلقه تعهد و حلقه‌ خلوص در چیست؟

حلقه‌ی تعهد، همانطور که از اسمش پیداست نشان دهنده‌ی یک تعهد است که می‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد و الزاما تداعی کننده تعهدی خاص نست.

اما یک حلقه‌ی خلوص یا پاکدامنی زمانی دست می‌شود تا تعهد به پاکدامن ماندن تا روز ازدواج را نشان دهد. همانطور که بسیاری از افراد مشهور جوان همچون مایلی سایرس، جوردین اسپارکز، برادران جوناس، بریتنی اسپیرز و سلنا گومز همگی چنین حلقه‌هایی را در دوره‌ای از زندگی خود استفاده کرده‌اند و به همین دلیل این حلقه‌ها از جذابیت بیشتری نزد مردم برخوردار شده‌اند.

این حلقه، نشان دهنده یک قول و تعهد به خود شخص، به خدای خودش و یا به خانواده اش برای پاکدامن ماندن و اجتناب از داشتن رابطه جنسی تا زمانی که شخص مناسب برای ازدواج را پیدا کند، است.

5- حلقه تعهد توسط چه کسی داده می‌شود؟

اگرچه حلقه نامزدی اغلب توسط مرد به زن داده می‌شود، اما برای حلقه‌ی تعهد چنین قانونی وجود ندارد و طرفین بین خود انتخاب می‌کنند که چه نوع حلقه‌ای برای یکدیگر تهیه و به هم اهدا کنند.

6- حلقه تعهد دقیقا چه نمادی را تداعی می‌کند؟

ایده اصلی استفاده از این حلقه‌ها، نشان دادن تعهد بین دو طرف است و اینکه این تعهد چیست، برای هر زوج متفاوت از دیگری است. این حلقه می‌تواند نمادی از عشق، وفاداری، تک همسری، پاکدامنی، دوستی و یا به عنوان حلقه‌ی پیش از نامزدی باشد و اینکه کدام یکی از این نماد‌ها برای هر زوج مطرح است صرفا توسط خود آن‌ها لحاظ خواهد شد و این تعهدی بین خودشان خواهد بود. گاهی افراد در کنا حلقه تعد از یک دستبند طلا ست نیز استفاده می کنند.

7- حلقه تعهد در چه انگشتی استفاده می‌شود؟

قانون سفت و سختی در مورد اینکه این حلقه باید در کدام انگشت انداخته شود وجود ندارد. بسیاری از زوجین این حلقه را در همان انگشتی می‌اندازند که حلقه‌ی ازدواج در آن قرار می‌گیرد و در واقع همان انگشت حلقه‌ی دست چپ است و بعد از نامزدی این حلقه را به انگشت دیگری مانند انگشت حلقه در دست راست و یا انگشت میانی منتقل می‌کنند.

حلقه تعهد در چه انگشتی استفاده می‌شود؟

یکی از نکاتی که هنگام خرید حلقه ی وعده باید در نظر گرفته شود این است که امکان تغییر سایز را داشته باشد و در صورت لزوم بتوانیم بعد‌ها از آن در انگشتان دیگر نیز استفاده کنیم.

شاید استفاده از حلقه وعده و تعهد در انگشت حلقه‌ی دست چپ، افراد را در تشخیص آن از حلقه نامزدی و یا ازدواج به اشتباه بیاندازد و می‌توان برای جلوگیری از این موضوع، این حلقه در انگشت حلقه دست راست استفاده کرد.

8- برخی راه‌های دیگر استفاده از حلقه تعهد کدامند؟

نکته‌ای که در استفاده از حلقه‌ی تعهد وجود دارد این است که بر خلاف حلقه‌های ازدواج و نامزدی، اهمیتی وجود ندارد که این حلقه چگونه و در کدام انگشت دست استفاده می‌شود.

حتی در برخی مواقع می‌توان این حلقه را با استفاده از زنجیری در دستبند خود استفاده کنیم. چیزی که در این بین اهمیت دارد تعهدی است که این حلقه، تداعی کننده آن است.

9- آیا مردها نیز می‌توانند از حلقه تعهد استفاده کنند؟

چرا که نه! بعضی اوقات یک زن می‌تواند پیش دستی کرده و با اهدای این حلقه، تعهد و قولی را به طرف مقابل خود بدهد. در این مواقع همانطور که یک مرد حلقه‌ی نامزدی و یا ازدواج خود را به همسرش تقدیم می‌کند، زن نیز می‌تواند حلقه‌ی تعهد خود را به مرد اهدا کند.

یک مرد می‌تواند به همان دلایلی که یک زن این حلقه را دست می‌کند از آن استفاده نماید؛ به عنوان نشانه‌ی تعهد به دوستی، نشانه‌ای از حفظ پاکدامنی و یا تعهدی به خانواده اش.

در این بین تنها تفاوت می‌تواند در شکل و ظاهر حلقه باشد؛ حلقه‌های زنانه کوچکتر و جذاب بوده و اغلب از سنگ‌ها و نگین‌ها در آن‌ها استفاده می‌شود در حالی که یک حلقه‌ی مردانه اغلب ظرافت کمتری دارد و طراحی مردانه خواهد داشت.

10- چه قوانینی برای استفاده از حلقه تعهد وجود دارد؟

همانطور که پیش از این اشاره شد، قانون و قاعده مشخصی برای استفاده از این حلقه وجود ندارد اما یکی از قوانینی که شاید مطرح باشد این است که دهنده و گیرنده‌ی حلقه، آن را برای نشان دادن یک نماد واحد دست خواهند کرد و این حلقه برای هر زوجی، مختص به خود آن‌ها خواهد بود و نوع حلقه‌ی انتخاب شده برای هر زوج نیز بنا به سلیقه آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

به طور کلی حلقه‌های تعهد با اهداف مختلفی استفاده می‌شوند و هدف کلی از رواج آن‌ها نشان دادن یک تعهد و پایبندی به آن است. در استفاده از این حلقه محدودیت و قانون ثابتی وجود ندارد و مرد و زن می‌توانند از آن استفاده کنند و این در حالی است که بر خلاف حلقه‌های نامزدی و ازدواج، انگشت خاصی برای استفاده از آن‌ها مشخص نشده است. امروزه برخی از مدلهای نیم ست طلا نیز دارای انگشتر می باشند.

گالری طلا و سنگ فرهاد با هدف اصلی مشتری مداری و جلب اعتماد شما، همواره سعی دارد با اطلاع‌رسانی مناسب، شما مشتریان عزیز را در انتخاب بهترین گزینه‌ها یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *